چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳



نوجوانان دو سال قبل از كنكور مشترك در كلاس ها شركت مي كنند و مشاوره رايگان امتحاني دريافت مي كنند تا فرصتي را از دست ندهند و يك سال از برنامه ها و اهداف خود را از دست بدهند. البته نمي دونم از بچگي به من ياد داده بودن كه براي رسيدن به چيزي مثل اين كنكور بايد سخت تلاش كني نه اينكه صبح تا شب درس بخوني و كلي تفريح ​​و زندگي رو از دست بدي، بهتره قبولش كني. . اين آزمون ورودي به من اعتماد كنيد و در اين زمينه پيشرفت كنيد. ؟!

اما هي ميخوام بگم خيلي خوبه كه با يك برنامه منظم شروع به مطالعه كنيد و با كمك مشاوره ميتونيد اضطراب و نگراني زمان قبل و بعد از امتحان رو از بين ببريد. حال اگر نگران امتحانات هستيد و هنوز نمي دانيد چه كار كنيد، اين مقاله را بخوانيد



مشاوره تحصيلي چيست و چه زماني ارائه مي شود؟

مشاوره تحصيلي يك فرآيند مداوم يادگيري و آموزش است كه در آن دانش آموزان مي توانند از متخصصان كمك و مشاوره براي پيشرفت بهتر در تمام مطالعات خود دريافت كنند. در اين دوره ها دانشجو و مشاور نقش مساوي دارند. اما مسئوليت اوليه بر عهده دانشجو است كه به نيازهاي تحصيلي خود رسيدگي كند و مسائل خود را با كمك مشاور حل كند.

هر دانش آموزي در هر زماني از زندگي خود مي تواند با مشكلاتي مواجه شود كه نياز به مشاوره تحصيلي دارد، اين مشكلات مي تواند در مقطع ابتدايي، قبل از كنكور، بعد از انتخاب رشته، در حين تدريس خصوصي و يا هنگام انتخاب شغل باشد. شروع از فارغ التحصيلي و ... رويكرد

مشاوره تحصيلي مي تواند فردي و گروهي باشد. جلسات مشاوره گروهي موضوعاتي را مورد بحث قرار مي دهند كه براي اكثر دانش آموزان آشنا هستند، در حالي كه جلسات فردي موضوعاتي را بررسي مي كنند كه درك آنها دشوار است.

 

به مشاوره تحصيلي نياز داريد؟

بسياري از دانش آموزان تعجب مي كنند كه آيا مشاوره تحصيلي مناسب است يا خير. به نكات آزمون تعيين سطح نياز داريد؟

100% يك مشاور تحصيلي خوب ما را سريعتر و بهتر در مسير درست قرار مي دهد. مشاوره تحصيلي به شما كمك مي كند تا هدف تحصيلي خود را واقع بينانه انتخاب كنيد. طبيعتا اين مسير متناسب با علايق و توانايي هاي شما تعيين خواهد شد. مشخص مي شود كه كدام رشته را براي ادامه تحصيل انتخاب كرده ايد، مشاور به شما كمك مي كند تا در چه زماني در كدام كلاس ها شركت كنيد، مسير اصلي را براي برآورده كردن آرزوي خود طي كنيد. آنها همچنين اطلاعاتي را كه براي يافتن شغلي مطابق با علايق شما نياز داريد در اختيار شما قرار مي دهند.

اشتباهات، انتخاب هاي عاطفي، تعاملات خانوادگي و غيره را در صورت انتخاب يك حرفه و شغل بدون مشاوره تصور كنيد. در نتيجه ممكن است انتخاب اشتباهي داشته باشيد. اكثريت.

بنابراين، به همه كساني كه فكر مي‌كنند مراجعه به مشاور دردي را دوا نمي‌كند، بايد بگوييم كه مشاوره تحصيلي نه تنها چشمان شما را به موقعيت‌ها باز مي‌كند، بلكه به شما اين امكان را مي‌دهد كه در كنار فردي آگاه و مفيد باشيد. به سراغ رشته مهارت و علاقه خود و شغل در اطلاعات او برويد.

بسياري از مراجعين ما بعد از دريافت مشاوره تحصيلي متوجه شده اند كه بار بزرگي از روي دوش آنها برداشته شده است زيرا با كمك مشاور تصميم بهتري براي آن فرد گرفته اند و قطعا نتيجه بهتري خواهند داشت.



چالش بعدي دانشجويان اين است كه به مشاور تحصيلي چه بگويند.

قبل از اينكه با يك مشاور تحصيلي ملاقات كنيد، به اين فكر كنيد كه ممكن است در طول تحصيل با چه مسائل و مشكلاتي مواجه شويد و سوالات خود را يادداشت كنيد تا فراموش نكنيد.

تمام مدارك مربوط به ريز نمرات، نمرات آزمون و غيره را بگيريد.

در مورد موضوعاتي صحبت كنيد كه ذهن شما را به خود مشغول مي كند و اجازه نمي دهد مستمر و اصولي مطالعه كنيد.

خجالتي نباشيد و هر سوالي داريد بپرسيد. شما براي اين جلسه مشاوره هزينه كرده ايد و مي خواهيد راه را براي خود هموار كنيد، پس تمجيد و خجالت را كنار بگذاريد.

هر چيزي كه مشاور به شما مي گويد را يادداشت كنيد تا در صورت نياز بتوانيد دوباره به آن گوش دهيد.



مهمترين نكته در مشاوره كنكور چيست؟

شايد هنوز در مورد مراجعه يا عدم مراجعه به مشاوره شك داريد؟ شايد فكر كنيد من مي توانم درس و كنكور را به تنهايي انجام دهم. چه چيزي به ما ياد مي دهند؟ رهبر دوره كنكور با دانشجو در ارتباط نزديك است و بر تمامي فعاليت هاي وي نظارت دارد. آنها هميشه پيشرفت دانش آموزان خود را زير نظر دارند.

دانش آموزان زيادي هستند كه براي تعيين اهداف تحصيلي خود نياز به كمك دارند، بنابراين مشاوران حرفه اي اطلاعات و دانش لازم را به فرد مي دهند و او را در مسير درست راهنمايي مي كنند. براي برخي از دانش آموزان انتخاب رشته كار سختي است و از سوي ديگر خوب است، يكي از مهمترين تصميمات زندگي آنها اين است كه از طريق يافتن قسمت مورد علاقه خود به آنها در اين كار مهم مشاوره دهند.

 

در مشاوره تحصيلي قبل از كنكور چه مهارت هايي آموزش داده مي شود؟

محققان NLP با بررسي افكار و الگوهاي رفتاري افراد موفق راز موفقيت آنها را كشف مي كنند و با آموزش اين الگوها به افراد ديگر مي توانند در زمينه خاصي به موفقيت دست يابند، بنابراين بيشتر دانش براي دستيابي به نتايج بهتر نياز دارد. ، دانش آموزان بايد روي باورها و مهارت هاي ذهني خود كار كنند كه خوب است، در جلسات مشاوره تحصيلي دانش آموزان روي اين نوع مهارت ها كار مي كنند و به آنها ياد مي دهند كه براي فرآيند سخت آموزشي ذهن مثبت ايجاد كنند. برخي از اين مهارت ها شامل موارد زير است.

به خود ايمان داشته باشيد - توانايي ها و اهداف خود را كشف كنيد و براي رسيدن به اهداف خود به آنها ايمان داشته باشيد.

خودتان را با ديگران مقايسه نكنيد - مهمترين چيز اين است كه بهترين كار را انجام دهيد و از آينده خود دست نكشيد، پس به خود احترام بگذاريد و از مقايسه دست برداريد.

اجازه ندهيد افكار منفي شما را شكست دهند - وقتي افكار منفي تكرار مي شوند، به باور تبديل مي شوند و باورها همان چيزهايي را ايجاد مي كنند كه ما در زندگي خود تصور مي كنيم. درد را احساس كنيد

فراموش نكنيد كه هر اتفاقي هم بيفتد، زندگي ادامه دارد - شما پذيرفته نخواهيد شد و ممكن است احساس نااميدي كنيد. از تو.



نكات تلفن رايگان چيست؟

راستش را بخواهيد در اين دنيا هيچ چيز رايگان ارائه نمي شود و ما بايد براي خدماتي كه مي خواهيم هزينه كنيم. البته اين قيمت ممكن است هميشه پول نباشد. او استدلال كرد كه اين بايد به نفع او باشد.

بسياري از مراكزي كه به صورت تلفني مشاوره تحصيلي رايگان ارائه مي دهند، براي هر دقيقه مكالمه حدود 3-4 هزار تومان از شما دريافت مي كنند و با يك قبض انگشتي، اگر مكالمه شما با مشاور حداقل 20 دقيقه طول بكشد، مبلغ 60 هزار تومان مي شود. قبض تلفن. مدام به شما اضافه خواهد شد، طبيعتا اين مديران فقط در زمينه قوانين تحصيلي و ثبت نام كنكور شما را راهنمايي مي كنند و تجربه مشاور تحصيلي با تحصيلات تكميل شده و آموزش عملي را ندارند. .

پس چه چيزي بهتر از پرداخت هزينه معقول به مراكز مشاوره تحصيلي و كارشناسان اين حوزه، از خدمات مشاوره تحصيلي تلفني بهره ببريد و اكثر مشكلات و چالش هاي تحصيلي خود را برطرف كنيد.

 

مشاوره تحصيلي آنلاين چگونه است؟

مشاوره تحصيلي آنلاين هيچ تفاوتي با مشاوره حضوري ندارد، اين نوع مشاوره براي دانش آموزاني مناسب است كه به دليل مشغله تحصيلي يا كاري و يا دوست داشتن اوقات فراغت وقت كافي براي مراجعه به مركز مشاوره ندارند. نصف زماني كه بايد. آنها بايد آنچه را كه در ترافيك از دست داده اند مطالعه كنند و بقيه زمان خود را صرف ارائه مشاوره فني آنلاين كنند.

مشاوره از طريق شبكه هاي اجتماعي و از طريق تلفن يا ويدئو انجام مي شود و مشاور تحصيلي تمام نكاتي را كه دانش آموز بايد بداند و در اين راه تمام كمك ها و مشاوره هاي مورد نياز خود را ارائه مي دهد.



همه چيز درباره مشاوره تحصيلي

بسياري از دانشجويان مي خواهند قبل از مشاوره تحصيلي همه چيز را در مورد مشاوره تحصيلي بدانند.

چند جلسه مشاوره تحصيلي وجود دارد؟ در مشاوره تحصيلي چه مي شود هزينه مشاوره تحصيلي چقدر است؟ آيا در ابتدا بايد كل هزينه را پرداخت كنم يا خير؟ مشاوره تحصيلي چقدر براي بهبود وضعيت من موثر است؟ آيا مشاوره باعث افزايش علاقه به تحصيل مي شود؟ آيا تضميني براي موفقيت من و صدها سوال ديگر وجود دارد؟

مشاوره تحصيلي در هر زمينه اي به شما كمك مي كند روند يادگيري را آسان تر كنيد و تصميمات عاقلانه و دقيقي براي انتخاب رشته تحصيلي و شغل آينده خود بگيريد. مشاوران ما به شما رهنمودها و ايده هايي مي دهند، اما شما چه كسي هستيد بايد اين كار را براي آنها انجام دهيد. بنابراين درگير شويد و مشاور به عنوان راهنما در كنار شما خواهد بود.

اگر اهداف بلند مدتي داريد، مثلاً اگر مي خواهيد براي كنكور آماده شويد، قطعاً مشاوره تحصيلي بلندمدت خواهد بود و از 6 ماه تا يك سال طول مي كشد.

اما اگر در مورد مشكل فعلي خود در مورد مطالعه يا تحصيل يا انتخاب رشته سوالي داريد، جلسات مشاوره كوتاهتر خواهد بود.


مرجع مقاله: https://pourdastmalchi.net/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.