شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

ADF است یا تغذیه خودکار اسناد؟

ماشین های اداری در چند سال گذشته مسیر طولانی را طی کرده اند. سازندگان دائماً دستگاه‌های جدیدی را ارائه می‌کنند تا کار شما را آسان‌تر کنند. ADF یا Automatic Document Feeder یکی از این وسایل است.

در این مقاله به بررسی مزایای تغذیه کننده اسناد برای چاپگرها، دستگاه های کپی و اسکنر می پردازیم تا ببینیم این مورد چقدر برای شما مفید و کاربردی خواهد بود. ابتدا باید ببینیم ADF چیست و چگونه به سرعت بخشیدن به کار این دستگاه ها برای چاپ، کپی، اسکن و فکس کمک می کند.

مخفف ADF چیست و چه کاربردی دارد؟

ADF مخفف Auto Document Feeder است و بخشی از یک دستگاه چند منظوره، دستگاه کپی یا اسکنر است که یک پشته کاغذ را دریافت می کند و به طور خودکار آن را از طریق آن تغذیه می کند، این امکان را به کاربر می دهد تا هر صفحه ای را بدون نیاز به حمل کاغذ با دست و شخص به چاپ برساند. چاپ، بررسی ، کپی یا فکس کنید.

برای درک بهتر تغذیه کاغذ خودکار چیست و چرا از آن استفاده می شود، مثالی کاربردی می زنیم. اگر می خواهید بسیاری از اسناد را به سرعت چاپ، کپی، اسکن یا فکس کنید. ممکن است بخواهید هر دو طرف این اسناد را اسکن کنید. اگر این کارها را به صورت انفرادی انجام دهیم، زمان می برد و انجام آن به انرژی و حوصله زیادی نیاز دارد. در گذشته، این فرآیندها کند و بسیار خسته کننده بود.

خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی همه چیز با سرعت و دقت بیشتری انجام می شود و بسیار ساده تر و راحت تر است. یکی از این فناوری ها قابلیت ADF در این ماشین های اداری است. این فناوری در پرینترهای چندکاره، دستگاه های کپی و اسکنر پیاده سازی می شود.

آیا ADF برای چاپگرها، اسکنرها و دستگاه های کپی ضروری است؟

پاسخ این سوال هم بله و هم خیر است، این کاملا به میزان مصرف و استفاده شما بستگی دارد. اگر برای یک شرکت بزرگ کار می کنید و از کاغذ زیادی استفاده می کنید، به یک ADF برای چاپگر، اسکنر یا دستگاه کپی خود نیاز دارید. با این حال، اگر رایانه شما برای استفاده خانگی یا برای کارهای کم حجم و کم حجم است، ممکن است نیازی به ADF نداشته باشید.

نحوه عملکرد ADF در پرینترها، دستگاه های کپی و اسکنر اسناد

ADF قطعه سخت افزاری است که در چاپگرها، اسکنرهای اسناد و دستگاه های کپی تعبیه شده است. این قسمت دارای سینی کاغذ با ظرفیت محدود می باشد. به طور معمول، این ظرفیت بیست تا پنجاه برگ کاغذ برای دستگاه های مختلف را در خود جای می دهد.

برای کار با ADF یا تغذیه خودکار اسناد، باید کاغذ را در سینی قرار دهید و دکمه ای را روی دستگاه فشار دهید تا کاغذ به طور خودکار تغذیه شود. با این کار دستگاه شروع به چاپ، اسکن یا فکس می کند.

کارها به همین راحتی انجام می شود دستگاه به طور خودکار کار می کند و نیازی به گذاشتن هر برگه در دستگاه و کپی، پرینت یا اسکن یک به یک نیست. با استفاده از این فناوری در زمان و تلاش صرفه جویی می کنید، به خصوص اگر کاغذ زیادی دارید

بنابراین می دانیم که در پرینترها، اسکنرهای اسناد و دستگاه های کپی، ADF یا Automatic Document Feeder در بالای دستگاه قرار دارد و وظیفه آن هدایت و حرکت دادن کاغذ در دستگاه برای انجام کارهای خاص برنامه ریزی شده و خودکار است. در واقع بدون این فناوری، ما باید همه کارها را به صورت دستی انجام دهیم.

سینی ADF در پرینترها و دستگاه های کپی

تا کنون گفته‌ایم که تغذیه خودکار اسناد (ADF) یک ویژگی در پرینترها، دستگاه‌های کپی، دستگاه‌های فکس یا اسکنر است که در آن پشته‌ای از کاغذ در دستگاه قرار می‌گیرد و سپس دستگاه به طور خودکار از آن تغذیه می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد چاپ کند. اسکن بدون ورودی دستی انجام یا کپی.

سینی ADF بسته به مشخصات دستگاه دارای اندازه های مختلفی می باشد. پانزده تا بیست و پنج ورق کاغذ برای سایزهای کوچک و متوسط ​​و سی و پنج تا پنجاه برگ برای سایزهای بزرگ را در خود جای می دهد. ما با عملکرد ADF در دستگاه های کپی و چاپگر آشنا شدیم. همچنین ممکن است بپرسید آیا می توان از ADF در اسکنرها استفاده کرد؟

از ADF برای اسکن اسناد استفاده کنید

اسکنرهای کاغذی که به اسکنر اسناد اداری معروف هستند، ابعاد کوچکتری نسبت به اسکنرهای تخت دارند. با این مدل اسکنر، به جای قرار دادن یک سند یا عکس روی صفحه اسکن، به عنوان یک بسته به تغذیه خودکار اسناد اسکنر (ADF) وارد می شود و می تواند به صورت موازی اسکن شود، اما ممکن است کیفیت خود را از دست ندهید. اسکن تک با اسکنر تخت.

با استفاده از ADF، می توانید چندین صفحه از یک سند را اسکن کرده و آنها را به عنوان فایل PDF در رایانه خود ذخیره کنید. اسکنر یک صفحه تنظیم را نمایش می دهد تا بتوانید صفحات را در حین اسکن مشاهده کرده و در صورت نیاز آنها را تنظیم، بچرخانید یا حذف کنید.

ADF یک طرفه و ADF دو طرفه

کاربردی که در پرینترهای چندکاره باید به آن توجه کنیم ADF یک طرفه یا دو طرفه است. در دستگاه دوبلکس ابتدا یک طرف اسکن می شود و سپس دستگاه به طور خودکار تمام برگه ها را به فرمت سمت جلو و پشت تغییر می دهد و طرف دیگر را نیز اسکن می کند. این کار برای هر تعداد برگه ای که سفارش داده اید به همین صورت و به صورت خودکار انجام می شود.

اگر ADF یا فیدر یک طرفه است، فقط می توانید برگه ها را در قالب یک طرفه کپی، چاپ یا اسکن کنید. البته، ADF یا تغذیه خودکار اسناد در پرینترها و دستگاه‌های کپی دورو بسیار سریع‌تر، ارزان‌تر، بهتر یا بسیار آسان‌تر است. برخی از پرینترها و دستگاه های کپی دارای تغذیه خودکار اسناد و سطح اسکن صاف هستند تا بتوان از هر دو روش استفاده کرد.

ممکن است بپرسید، آیا یک اسکنر تخت حتی می تواند یک ADF داشته باشد؟ پاسخ به این سوال بله است، اسکنر مسطح HP یک اسکنر مسطح با تغذیه برای فعال کردن اسکن گروهی است.

اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از ADF

قبل از استفاده از تغذیه خودکار اسناد، مطمئن شوید-

جوهر روی سند کاغذی خشک شده است.

سند هیچ سوراخ، پارگی یا چین و چروک ندارد و هیچ چیزی به آن متصل نیست.

کاغذ به منگنه ها یا هر چیزی که می تواند به مکانیزم فیدر آسیب برساند متصل نیست.

سند یک فرم چند بخشی یا سند پیوندی نیست.

این کاغذ فاقد پوشش کربن در پشت است.

سند فاقد قطعات برش خورده است.

کاغذ عکس یا آثار هنری با ارزش ویژه را در فیدر اتوماتیک قرار ندهید. تغذیه نادرست یک سند می تواند باعث لغزش یا پاره شدن غیرمنتظره آن شود. هنگام اسکن اسناد رنگی با کیفیت بالا، توصیه می شود ADF را باز کنید و صفحات را یک به یک روی شیشه اسکنر اسکن کنید یا از اسکنرهای تخت استفاده کنید.

آخرین کلمه

در این مقاله در مورد ADF یا تغذیه خودکار اسناد در پرینترها، اسکنرها و دستگاه های کپی صحبت کردیم. این فناوری جدید به شما کمک می کند بدون قرار دادن برگه ها به صورت دستی چاپ، اسکن یا کپی کنید. این قابلیت در دستگاه های مختلف به صورت تغذیه خودکار یک طرفه و دو طرفه وجود دارد. به این ترتیب در زمان و انرژی صرفه جویی می کنید و کارها را به راحتی انجام می دهید. برای مشاهده انواع ماشین های اداری از طریق لینک زیر به فروشگاه اینترنتی شرکت آوای فرهنگ آریا وارد شوید.

ماخذ مقاله: adf چیست؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.