شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

 

واسکولیت، نوعی التهاب رگ های خونی که در بیماری های بافت همبند مانند لوپوس شایع است، ممکن است باعث خونریزی بینی و سردرد نیز شود. شایع ترین شکایات عبارتند از: احساس انسداد گوش، آبریزش چشم، قرمزی ملتحمه، افتادگی پلک، خشکی چشم، گرفتگی بینی یا آبریزش بینی. اکثر کودکان مبتلا به سردرد حداقل یک علامت گوش، چشم یا بینی را نیز دارند. گاهی اوقات سردرد و خونریزی بینی ممکن است همزمان اتفاق بیفتند یا ممکن است در عرض چند روز از یکدیگر رخ دهند. هر سیگنال الکتریکی با استفاده از گذرگاه هایی به نام کانال های یونی از یک سر سلول عصبی به انتهای دیگر منتقل می شود. در این قسمت به معرفی برترین روش های خانگی برای کاهش سردرد پرداخته ایم. دکتر میگرن در تهران که در کلینیک مغز و اعصاب رها حضور دارد میتواند سابقه سلامتی، شرایط همراه و سایر عوامل را برای انتخاب یک درمان پیشگیرانه برای شما در نظر بگیرد . گاهی اوقات میوه های بسیار ترش مثل پرتقال و لیمو نیز می توانند سبب بروز این نوع میگرن شوند. سردرد خوشه ای : این نوع از سردرد بسیار شدید و دردناک بوده و ممکن است هفته ها ادامه داشته باشد. این علائم هشدار دهنده به بخش خاصی از مغز اشاره می کند: هیپوتالاموس.

ژنهای خاصی کنترل میکنند که نورونهای مغز ما چقدر آسان توسط محرکهای محیطی برانگیخته میشوند و چگونه سیگنالهای دردناک را به راحتی منتقل میکنند. حملات میگرن اغلب توسط محرکها یا محرکهای خاصی مانند: افزایش استرس، تغییر آب و هوا، خواب زیاد یا خیلی کم یا غذاهای خاص ایجاد میشوند. بهترین نتایج معمولاً با یادگیری و اجتناب از محرکهای شخصی میگرن، مدیریت علائم، تمرین روشهای پیشگیرانه، پیروی از توصیههای ارائهدهنده مراقبتهای بهداشتی و گزارش هرگونه تغییر قابل توجه به محض وقوع به دست میآیند. این امکان وجود دارد که نورونهای مغز افرادی که میگرن را تجربه میکنند، به راحتی توسط محرکهای محیطی تحریک شوند و کمتر سیگنالهای دردناک را مسدود کنند.در حالی که هیچ راه ساده ای برای توضیح آنچه در مغز ما با این اختلال پیچیده اتفاق می افتد وجود ندارد، یک چیز مطمئن است: میگرن بسیار بیشتر از یک سردرد است. می تواند با غیبت از مدرسه ناتوانی قابل توجهی در دوران کودکی ایجاد کند. تصور می شود که نوسانات هورمونی در برخی از این موارد نقش دارند: برخی از زنان پس از یائسگی، زمانی که نوسانات هورمون جنسی کمتر است، کاهش قابل توجهی در دفعات میگرن را تجربه می کنند.

بسیاری از آنها به نور و صدا بسیار حساس هستند. برای ردیابی آناتومی سردرد میگرنی ، باید از روزها و ساعات منتهی به میگرن شروع کنیم، زمانی که افراد اغلب علائم هشداردهنده از خستگی یا تغییرات خلقی، خمیازههای ناگهانی، اختلال خواب، حالت تهوع، حساسیت به نور و صدا را شناسایی میکنند. سایر علائم احتمالی شامل حساسیت به نور و صدا یا حالت تهوع است. در ضمن میگه وقتی از پله ها سریع پایین می رم و از حالت ایستاده به نشسته و برعکس می شم . پس از فعال شدن، عصب سه قلو سیگنال های درد را منتقل می کند. عصب سه قلو به طور معمول لمس، دما و سایر احساسات را از پوست به بیشتر قسمت های صورت، قسمتی از پوست سر و برخی از رگ های خونی و لایه های پوشاننده قشر مغز منتقل می کند. در مرحله سردرد میگرنی ، عصب سه قلو نقش کلیدی ایفا می کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید شیوع سردرد میگرنی در زنان دو برابر مردان است. برای درک جهان، اعصاب شما سیگنال های الکتریکی را به نخاع و مغز شما می فرستند.

نشانههای اولیه ای در تحقیقات افراد مختلف نشان میدهد افرادی که نمک بیشتری مصرف میکنند، کمتر با مشکلاتی مانند سردرد شدید یا میگرن روبرو خواهند شد ولی این یافتهها به اندازهای کافی نیستند که دانشمندان بخواهند روی آن تکیه کنند. برخی از والدین فرزندان خود را تشویق میکنند که برای ابتلابه آبله مرغان به افراد مبتلا نزدیک شوند. اگر به یک بیماری پزشکی مبتلا هستید که خطر هیپوناترمی را افزایش می دهد یا از داروهای ادرار آور استفاده می کنید، بهتر است از علائم هیپوناترمی آگاه باشید. میگرن بیماری است که در آن یک یا چند قسمت از این سیستم ارتباطی به درستی کار نمی کنند. مراحل معمول حمله میگرن عبارتند از: پیشدروم، که از ساعتها قبل از سردرد شروع میشود، اورا، سردرد و پس از آن. در حالی که میگرن به ندرت کشنده است، یک بیماری نامرئی است که می تواند سال ها زمان با کیفیت را بدزدد. آنها میتوانند کیفیت زندگی را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهند. تاثیر منفی بیماری میگرن بر کیفیت کلی زندگی کودک را نمی توان دست کم گرفت. در طی یک جلسه بیوفیدبک، کودک به دستگاههایی متصل است که بر عملکرد توابع بدن مانند تنش عضلانی، ضربان قلب و فشار خون نظارت میکند و و به آنها بازخورد نشان میدهد.

میتوانیم ببینیم که میگرن یک اختلال عصبی است که بخشهای مختلفی از مغز را تحت تأثیر قرار میدهد - ساقه مغز، نیمکرههای مغزی و خود اعصاب. در اواخر کودکی تخمین زده شده است که حدود 10 درصد از کودکان بین 6 تا 20 سال به میگرن مبتلا هستند. سردرد یک شکایت رایج است و به راحتی قابل رد است، اما میگرن یکی از پنج بیماری اصلی دوران کودکی است. اگر از قبل در برابر آبله مرغان مصون هستید، میتوانید مطمئن باشید که در صورت قرار گرفتن درمعرض شخص مبتلا به این عفونت، از کودک شما محافظت میشود. ایمنی در برابر آبله مرغان در کودکان چگونه به وجود میآید؟ هیپوتالاموس به طور معمول سیستم های پشت این علائم را کنترل می کند - تعادل هورمونی داخلی بدن، ریتم شبانه روزی و تنظیم آب. این بدتر شدن علائم ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی یا آسیب انباشته مغزی ناشی از حملات میگرنی باشد. زنان در دوران بارداری به علل و عوامل مختلفی با انواع سردرد ها مواجه می شوند که هر کدام از آنها باید تشخیص و درمان شوند. تشخیص میگرن شکمی بحثبرانگیز است. به احتمال زیاد میگرن در کودکان کمتر تشخیص داده می شود. در نتیجه، افراد مبتلا به میگرن ممکن است دارای اضطراب، افسردگی، سکته مغزی، صرع، کم کاری تیروئید، سندرم روده تحریک پذیر، درد کف لگن، فیبرومیالژیا، بیماری شوگرن و غیره باشند.

اما ما به طور قطع نمی دانیم که دقیقاً چه چیزی باعث شروع هر مرحله می شود، چرا برخی از افراد به سردرد میگرنی مبتلا می شوند و برخی دیگر نه، چرا زنان بسیار بیشتر از مردان دچار میگرن می شوند، یا چرا الگوهای میگرن افراد در طول عمرشان تغییر می کند. افراد مبتلا به میگرن بیشتر از افسردگی، اختلال هراس، اختلالات خواب و سکته مغزی و سایر بیماری ها رنج می برند. درمان سردرد شدید یکی ازمسائل و مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم میکنند. در این مقاله از مجله کوروش میتوانید با مهم ترین خواص و فواید درمانی سنگ نمک و نحوه نگهداری سنگ نمک آشنا شوید. همچنین می توانید بدون ارسال دیدگاه مشترک شوید. اگر نمیتوانید وضعیت مناسبی برای خوابیدن خود پیدا کنید و خواب خوش شبانهای داشته باشید یا حرکات جنین تان صبح زود شما را از خواب بیدار میکند، ممکن است دچار سردرد تنشی شوید. بیشتر جهشها مستقیماً باعث میگرن نمیشوند، اما در ترکیب، ممکن است توضیح دهند که چرا اشکال و نشانههای بسیاری از بیماری میگرن وجود دارد. میگرن می تواند در طول زندگی هر فردی تغییر کند. زمانی که فردی 4 روز یا بیشتر سردرد در ماه دارد یا 2 روز سردرد با ناتوانی قابل توجه دارد، باید درمان پیشگیرانه در نظر گرفته شود.

ژنتیک تقریباً به طور قطع نقش دارد، اگرچه به استثنای چند مورد، هیچ ژن واحدی وجود ندارد که باعث میگرن شود. هر سال حدود سه درصد از مبتلایان به میگرن اپیزودیک مزمن می شوند. در حالی که سردرد ناتوان کننده یکی از رایج ترین تجربیات میگرن است، کلمه “سردرد” واقعاً مجموعه گسترده ای از تجربیات میگرن را نشان نمی دهد. ظاهر شیشه ای و جذاب به سنگ نمک موجب شده تا از آن به عنوان وسیله ای تزیینی نیز استفاده شود. اتصالات گسترده ای در سراسر مغز دارد و در روزهای قبل از میگرن بیش از حد معمول فعال است. ابوالفضلی خاطرنشان کرد:بسیاری از مشکلات کمبود خواب، دیرخوابی، بی تمرکزی، بی حواسی، صرع، ام اس و اینکه نمیتوانیم به لحظه تصمیم بگیریم بر اثر سرد شدن مغز است. این متخصص طب سنتی اضافه کرد:، اما بیشتر در افرادی رخ میدهد که خود خوری دارند و بر اثر مسئولیت پذیری و متعهد بودن به امورشان این خودخوری برایشان حاصل میشود.

میگرنهای مزمن در میان ۱٫۴ تا ۲٫۲٪ از جمعیت رخ میدهد. بیوفیدبک به کودک آموزش میدهد که برخی از واکنشهای خاص بدن را کنترل کند که به کاهش سردرد کمک میکند. یکی دیگر از موارد تاثیر گذار شامل کاهش میزان قندخون می شود که نقش مهمی در این امر دارد. سردرد ضربان دار و تند ، خطوط زیگزاگی روشن در سراسر میدان دید شما ، حساسیت به نور، خستگی طولانی مدت، اختلال در خواب ، سردرد میگرنی می تواند شامل هر یک از این علائم باشد. برای پیشگیری از آبله مرغان در بارداری دو دوز واکسن مورد نیاز است. در واقع زمان برای واکسیناسیون قبل از بارداری مهم است: توصیه میشود 2 دوز واکسن آبله مرغان با فاصله حداقل 4 هفته تزریق شوند و دوز دوم حداقل یک ماه قبل از قطع پیشگیری از بارداری انجام شود. در همین حال، درست قبل از یائسگی، این نوسانات افزایش می یابد و برخی از زنان سردردهای بدتر یا جدید را تجربه می کنند. ضربان قلب سریع : نبض شما ممکن است به میزان قابل توجهی افزایش یابد زیرا استرس گرمایی بار زیادی بر قلب شما وارد می کند تا به خنک شدن بدن شما کمک کند. هنگامی که خواستی به حمام بروی،و میخواهی دچار سردرد و زکام نشوی،قبل از فرو رفتن در آب پنج جرعه از آب گرم و تمیز بنوشید که به اذن خداوند متعال،از درد شقیقه و سردرد،در امان می مانی و گفته شده که پنج کف آب گرم نیز بر روی سر ریخته شود.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد بهترین چشم پزشک تهران لطفا از صفحه ما بخواهید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.