دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳


فرنی با آرد گندم یکی از خوشمزه ترین انواع فرنی است که می توانید آن را برای مهمانی ها و ماه مبارک رمضان تهیه کنید. فرنی انواع مختلفی دارد و به راحتی می توانید این فرنی را با آرد گندم درست کنید. اما می توانید فرنی را به صورت معمولی یا دو رنگ یا حتی سه رنگ با پودر کاکائو تهیه کنید. اما اگر می خواهید برای مهمانی ها فرنی سرو کنید، می توانید از لیوان های کم ارتفاع استفاده کنید و لایه های رنگی را روی هم بریزید و در انتها با پودر پسته یا پره بادام تزیین کنید. فرنی یک دسر خامه ای است که می توانید آن را به راحتی در کمتر از 10 دقیقه درست کنید. فرنی نیز برای کودکان انتخاب بسیار خوبی است زیرا به راحتی قابل هضم است و همچنین گزینه بسیار خوبی برای سرماخوردگی است. فرنی را باید سرد سرو کنید و پس از ریختن در ظرف یا ظرف، سریع خودش را بگیرد. می توانید ویدیوی مرتبط با این پست را در انتهای پست مشاهده کنید. امروز در روز پارسی با ما همراه باشید طرز تهیه فرنی با آرد گندم را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه فرنی و آرد گندم 6 نفره

شیر 4 لیوان

6 گرم آرد گندم

شکر 6 گرم غذا

نوک چای وانیلی

گلاب 1 هنر

زعفران به مقدار لازم دم می شود

طرز تهیه فرنی با آرد کامل بدون روغن

مرحله 1: مواد را مخلوط کنید

ابتدا نیمی از شیر را در ظرف مشخص شده بریزید سپس نصف دیگر را در ظرف بریزید. آرد را به کاسه اضافه کنید و با مخلوط کن غوطه‌وری خوب هم بزنید تا گلوله‌های آرد خرد شوند. سپس مخلوط آماده شده را به شیر داخل قابلمه اضافه کنید و مخلوط کنید. اگر همه آرد را یکدفعه اضافه کنید، خوب در آرد پخش نمی شود و به شکل گلوله ای در می آید که در آخر باید الک شود.

مرحله دوم: پختن مواد

سپس شکر را اضافه کنید و مخلوط را روی حرارت ملایم هم بزنید تا شکر حل شود و مخلوط کمی غلیظ شود و مدام هم بزنید. سپس وانیل و گلاب را اضافه کنید و مخلوط کنید تا مخلوط غلیظ شود. توجه داشته باشید که بعد از سرد شدن پیاز به اندازه ای غلیظ می شود که از روی حرارت بردارید.

مرحله 3: با آرد گندم دو رنگ استخر درست کنید

مواد فرنی را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و کمی زعفران غلیظ شده اضافه کنید و مخلوط کنید تا رنگ آن روشن شود. یک لیوان یا ظرف سرو بردارید و سفیده را داخل آن بریزید و صبر کنید تا غلیظ شود سپس له زعفران را اضافه کرده و به دلخواه تزئین کنید. دلپذیر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.