دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳


شواهد موجود نشان می دهد که یک دوره طب سوزنی شامل حداقل شش جلسه درمانی ممکن است یک گزینه ارزشمند برای بیماران میگرنی باشد.

بیرون رفت

افراد مبتلا به میگرن، حملات مکرر سردردهای شدید، معمولاً در یک طرف سر، همراه با حالت تهوع را تجربه می کنند. طب سوزنی یک روش درمانی است که در آن سوزن های نازکی در نقاط خاصی از بدن وارد پوست می شود. منشا این روش به چین برمی گردد و هم اکنون در بسیاری از کشورها برای درمان افراد مبتلا به میگرن استفاده می شود. ما امکان کاهش تعداد اپیزودهای میگرن را با استفاده از طب سوزنی ارزیابی کردیم. ما تعداد افرادی را دیدیم که تعداد روزهای میگرن در ماه آنها به نصف یا بیشتر کاهش یافته است. برای درمان میگرن توصیه می کنیم از قرص میگرن آمریکایی استفاده کنید.


نتایج کلیدی

برای این نسخه به روز شده، ما 22 کارآزمایی با 4985 نفر را که تا ژانویه 2016 منتشر شده بود، مرور کردیم. ما پنج مطالعه شناسایی شده در مرور اصلی را حذف کردیم زیرا شامل افرادی بود که کمتر از 12 ماه میگرن داشتند. ما پنج نسخه آزمایشی جدید را به این نسخه به روز اضافه کرده ایم.

در چهار کارآزمایی، طب سوزنی فقط در شروع درمان یا به مراقبت‌های معمول میگرن (معمولاً با برخی از انواع مسکن‌ها) اضافه شد. این منجر به کاهش دفعات سردرد حداقل پنجاه درصدی در 41 نفر از 100 شرکت‌کننده شد، در مقایسه با 17 نفر از 100 شرکت‌کننده که فقط مراقبت‌های معمول را دریافت کردند.

15 کارآزمایی استفاده از طب سوزنی را با استفاده از طب سوزنی ساختگی مقایسه کردند، که در آن سوزن ها در نواحی اشتباهی از بدن وارد می شدند یا اصلاً وارد پوست نمی شدند. 50 نفر از 100 نفری که طب سوزنی واقعی دریافت کردند، 50 درصد کاهش در دفعات سردرد را تجربه کردند، در مقایسه با 41 نفر از 100 نفری که طب سوزنی "کاذب" دریافت کردند. نتایج سه آزمایش بزرگ و با کیفیت بالا (با حدود 1200 نفر) نشان داد که اثرات طب سوزنی هنوز پس از شش ماه واقعی است. تفاوتی در تعداد عوارض جانبی طب سوزنی واقعی و ساختگی یا تعداد ترک های ناشی از عوارض جانبی بین دو گروه طب سوزنی واقعی و ساختگی وجود نداشت.

پنج کارآزمایی استفاده از طب سوزنی را با دارویی که برای کاهش دفعات حملات میگرنی شناخته شده است مقایسه کردند، اما تنها سه کارآزمایی اطلاعات مفیدی ارائه کردند. در سه ماهگی، حملات سردرد در 57 نفر از 100 نفری که طب سوزنی دریافت کردند، 50 درصد کاهش یافت، در حالی که 46 نفر از 100 نفری که دارو دریافت کردند، کاهش یافت. پس از شش ماه، تعداد دفعات سردرد در 59 نفر از 100 نفری که طب سوزنی دریافت کردند، 50 درصد کاهش یافت، در حالی که 54 نفر از 100 نفری که دارو دریافت کردند، کاهش یافت. افرادی که طب سوزنی دریافت کردند اغلب عوارض جانبی کمتری را گزارش کردند و احتمال ترک درمان کمتر از افرادی بود که دارو دریافت کردند. برای تهیه قرص های میگرن به سایت فرازطب مراجعه نمایید.

یافته های ما در مورد تعداد روزهای میگرن در ماه را می توان به صورت زیر خلاصه کرد. اگر افراد قبل از شروع درمان به طور متوسط ​​6 روز در ماه میگرن داشته باشند، اگر فقط یک نوع درمان معمولی دریافت کنند، این مقدار به 5 روز افزایش می یابد، اگر طب سوزنی ساختگی یا داروهای پیشگیری کننده دریافت می کنند، و اگر طب سوزنی واقعی دریافت می کنند، به 4 روز افزایش می یابد. به سه و نیم روز کاهش می یابد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.