شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳


تقویت لحن گیتار یکی از درخواست های همیشگی هنرجویان و نوازندگان است. صدای گیتار زیبا و روان است اما صدای قدرتمندی ندارد و برای بهبود صدای آن باید با روش هایی تقویت شود. در ادامه این مقاله، راه حل هایی را که می توانید برای بهبود صدای گیتار خود پیاده سازی کنید، مورد بحث قرار می دهیم.

فناوری پیش تقویت برای بهبود صدای گیتار

یکی از ساده‌ترین و آسان‌ترین راه‌ها برای بهبود صدای گیتار، استفاده از تکنیک‌های کوک است. برخی از مدل های گیتار دارای ماژولی به نام Fishman هستند. با استفاده از این ویژگی، یک نوازنده می تواند کیفیت صدای یک تنظیم ایده آل را افزایش دهد.

استفاده از آمپلی فایر گیتار

آمپلی فایر یک پیش تقویت کننده یا سیستم پری آمپلی فایر است که بسیاری از نوازندگان از آن برای افزایش صدا و لرزش روی گیتار خود استفاده می کنند. برای استفاده صحیح از آمپلی فایر، به یک میکروفون خوب نیاز دارید. باز هم برای افزودن صدا از این طریق باید دستگاه را به درستی روی گیتار خود قرار دهید و از اتصال آن مطمئن شوید. با استفاده از آمپلی فایر برای تقویت صدای گیتار و بهبود آن، نوازنده استقلال و راحتی دارد زیرا تغییر و گسترش ساز بدون سیم و کابل بسیار آسان تر خواهد بود. با روش قدیمی تقویت صدای گیتار، ساز نرم شد و صدای آن چندان برجسته نبود. چون آمپلی فایرهای قدیمی سیم و کابل داشتند.

تقویت کننده ها از چه جزئیاتی ساخته شده اند؟ viola-music.com

یک آمپ گیتار از یک برد تشکیل شده است. این صفحه دارای دکمه های باس، صدا و صدا می باشد. برخی از مدل های این دستگاه ها دارای تیونر و میکروفون هستند. برخی از برندها، مانند Fender، این سیستم را در گیتارهای سفارشی خود تعبیه کرده اند، بنابراین بازیکنان و دانش آموزان مجبور به خرید یک آمپلی فایر نیستند. برند الحمرا نیز انواع آمپلی فایرها را تولید و عرضه می کند. این آمپلی فایرها متناسب با عواملی مانند گیتار طراحی شده اند و نوع گیتاریست شما در انتخاب آمپ بسیار مهم است.

آیا اسپیکر مشکل ایجاد می کند؟

در حین اجرای گروهی، صدای ساز شما کار سازهای دیگر را مختل می کند و هنگام استفاده از میکروفون، صداهای تولید شده نامطلوب است. بنابراین استفاده از میکروفون در آمپلی فایر هنگام اجرای گروهی توصیه نمی شود. سیستمی به نام سیستم ضد فیدبک یعنی کاهش صدای میکروفون وجود دارد که می تواند تا حدودی این مشکل را حل کند تا این تداخل صدا در حین اجراهای گروهی و ... برطرف شود که این سیستم تا حدی صداهای پس زمینه را حذف می کند و صدای سازها برای شنوندگان واضح تر و بهتر است.

بهتر است از این وسایل برای بهبود صدای گیتار استفاده کنید، زیرا صدای بهینه تری را در گوش شما و مخاطبان فراهم می کند و باعث افزایش اعتماد به نفس شما در هنگام نواختن می شود. اگر به اطلاعات بیشتری در مورد این تقویت کننده های تن گیتار نیاز دارید، می توانید به دستورالعمل های معلم، مربی گروه یا کتاب های درسی گیتار خود مراجعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.