پنجشنبه ۲۹ شهریور ۰۳


مدرک تافل یکی از معتبرترین انواع مدرک زبان برای افرادی است که قصد مهاجرت دارند یا می خواهند با شرکت های انگلیسی زبان همکاری کنند. بنابراین بسیاری از متقاضیان مایل به شرکت در این آزمون هستند و بسیاری از آنها هر ساله ثبت نام می کنند. در این مقاله از آوا شهیر می خواهیم به این سوال پاسخ دهد که آزمون تافل چیست و چقدر معتبر است؟

آزمون تافل چیست؟

آزمون تافل یک آزمون مختصر انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی است که به عنوان یکی از آزمون های استاندارد زبان انگلیسی شناخته می شود. این آزمون از چهار بخش Listening، Speaking، Writing و Reading تشکیل شده است که از طریق کامپیوتر (آنلاین) شرکت خواهید کرد. بنابراین در قسمت خواندن باید متون را در کامپیوتر بخوانید و به سوالات پاسخ دهید و در قسمت نوشتن نوشته خود را تایپ کنید. همچنین در قسمت اسپیکینگ ممتحن شما حضوری نیست بلکه باید با استفاده از هدست پاسخ خود را به کامپیوتر منتقل کنید. برای مشاوره آزمون تافل و کسب اطلاعات بیشتر در مورد این آزمون می توانید با ما تماس بگیرید.

انواع آزمون تافل

آزمون تافل توسط سازمان ETS برگزار می شود و یکی از قدیمی ترین آزمون های استاندارد زبان انگلیسی است. این تست تا کنون در سه نوع انجام شده است که به شرح زیر است:

آزمون تافل iBT:

این آزمون به صورت آنلاین برگزار می شود و مراکز مختلفی مسئولیت برگزاری آن را بر عهده دارند. مهمترین مزیت آزمون تافل iBT این است که هیچ محدودیتی برای ایرانی ها ایجاد نمی کند و می توانید به راحتی در مرکز آزمون در این آزمون شرکت کنید.

آزمون تافل iBT Edition:

آزمون TOEFL iBT Home Edition نیز به صورت آنلاین برگزار می شود، اما در منزل شرکت کننده برگزار می شود که از نظر زمان، نمره، دوره نمره گذاری، قالب و محتوا مشابه آزمون عادی تافل است که در مراکز آزمون برگزار می شود.

تعداد تست های تافل نسخه خانگی بیشتر از نسخه استاندارد iBT است. اما امکان شرکت با استفاده از آی پی ایران و چین وجود ندارد.

این تست توسط دوربین های تحت وب و مانیتورهای آنلاین با همکاری ProctorU و با تکیه بر فناوری هوش مصنوعی نظارت می شود.

برای شرکت در این آزمون، باید در وب سایت ETS به عنوان "کاندیدا نسخه خانگی" ثبت نام کنید.

شما باید از یک مرورگر تایید شده ETS استفاده کنید. مرورگر تست ETS و سیستم های ProctorU را بررسی کنید و باید کامپیوتر یا لپ تاپ خوب (تلفن همراه و تبلت پذیرفته نمی شود)، سرعت اینترنت خوب، میکروفون و اسپیکر مناسب و وب کم حرفه ای داشته باشید.

پس از دانلود ETS Test Browser، آن را نصب کنید تا پیغام زیر ظاهر شود:برای شرکت در آزمون GRE با ما تماس بگیرید.

"موفقیت! شما یک مرورگر تست امن ETS نصب کرده اید."

ProctorU Proctor روند امتحان شما را از راه دور و به صورت زنده نظارت می کند و قبل از شروع امتحان، از شما خواسته می شود که وب کم خود را در اتاق امتحان به طور کامل روشن کنید تا مطمئن شوید که هیچ یادداشت، تلفن همراه یا لپ تاپ وجود ندارد. یا از شخص دیگری بخواهید که مطمئن شود و حتی از آنها بخواهید در صورت امکان در را قفل کنند.

برای تأیید هویت، شرکت کننده باید در وب سایت ProctorU ثبت نام کند و یک عکس گذرنامه را در مقابل دوربین لپ تاپ نگه دارد تا زمانی که صورتش توسط هوش مصنوعی اسکن شود و با عکس پاسپورت مطابقت داده شود.

نرم افزار ProctorU Systems Check نرم افزارهایی مانند دیکشنری و ضبط کننده را روی سیستم شما شناسایی می کند و از شما می خواهد قبل از آزمایش آن را حذف کنید.

در طول تست، نرم افزار ProctorU Systems Check سیستم شما را به طور کامل نظارت می کند. بنابراین، شما نمی توانید از وب سایت ها یا نرم افزارهایی مانند Word استفاده کنید، بنابراین حتی باز کردن یک صفحه وب یا یک فایل Word خالی نیز تقلب محسوب می شود.

در طول آزمایش، رفتار شما، مانند حرکات گردن، صورت و مردمک ها، به طور مداوم توسط دوربین وب و هوش مصنوعی کنترل می شود. بنابراین، اگر جهت صورت شما از صفحه نمایش لپ تاپ منحرف شود، هوش مصنوعی پروکتور را می شناسد و از آن اطاعت می کند و پروکتور پس از تکمیل سوال، زمان آزمایشی را متوقف می کند و از شما می خواهد که وب کم را روشن کنید. آن را در جهت دلخواه بچرخانید تا از تقلبی بودن یا نبودن آن مطمئن شوید.

در قسمت رایتینگ هر نوع کپی و پیست توسط نرم افزار ProctorU Systems Check تقلب تلقی می شود. بنابراین، نمی توانید جمله ای را که نوشته اید به سطرهای بالاتر یا پایین تر منتقل کنید. در عوض، باید آن جمله را در جای دیگری بازنویسی کنید.

کاغذ مجاز به یادداشت برداری نیست. بنابراین، ممتحن باید از یک تخته سفید کوچک با واترمارک استفاده کند.

بعد از اینکه آخرین ضبط از حضور در مقابل دوربین و ممتحن را حذف کردید، آزمون شما به پایان رسیده است.

تست تافل PBT:

آزمون تافل PBT بخشی از این آزمون بین المللی است و در مرکز آزمون برگزار می شود. این آزمون در ایران برگزار نمی شود اما اگر می خواهید در آن شرکت کنید باید به کشورهای وابسته مانند ترکیه یا امارات مراجعه کنید. در نتیجه هزینه شرکت در آزمون تافل PBT بیشتر از سایر آزمون های تافل است.

برای آمادگی برای هر یک از این آزمون ها می توانید در دوره های TOEFL iBT و PBT آوای شهیر شرکت کنید و مهارت های خود را در این زمینه تقویت کنید.

طول آزمون تافل

یکی از سوالات مهم شرکت کنندگان در نسخه های مختلف آزمون تافل این است که طول بخش های مختلف آزمون چقدر است و شامل چه مواردی می شود؟ در این قسمت می خواهیم به این سوال به طور کامل پاسخ دهیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.