شنبه ۲۸ مهر ۰۳


اگر به طور حرفه ای بدنسازی را دنبال می کنید، یکی از مهم ترین دغدغه های شما استفاده از مکمل های مناسب برای رشد بدنتان است. هر کدام از این مکمل های ورزشی اصول مصرف خاص خود را دارند که در صورت رعایت آنها مشکل شما محدود نمی شود. بنابراین باید گفت که داروها هم فواید مضر و هم مفید دارند، پس بهتر است نسخه هر مکمل را بدانید تا ضرر خود را محدود نکنید.

مکمل های ورزشی چیست؟

مکمل های ورزشی که به عنوان تبلیغات ارگوژنیک نیز شناخته می شوند، محصولاتی هستند که برای بهبود عملکرد بدنی و ریکاوری بعد از ورزش استفاده می شوند. مکمل ها در اشکال مختلفی وجود دارند، از مکمل های ورزشی سنتی مانند پروتئین، اسیدهای آمینه و کراتین گرفته تا مکمل های عمومی تر مانند ویتامین ها، مواد معدنی، گیاهان و مواد گیاهی (ریشه، برگ، پوست و غیره). یا میوه های گیاهان).

مزایای مکمل ها چیست؟

مزایای مکمل های ورزشی نسبت به غذاهای معمولی بسیار زیاد است، اما دو مورد از بزرگترین آنها راحتی و سرعت جذب مواد مغذی است.

راحتی: غذاهای کامل به طور طبیعی باید پایه و اساس رژیم غذایی شما را تشکیل دهند، اما در جامعه امروزی به نظر می رسد همه افراد مشغول هستند و زمان کمی برای پخت و پز دارند. بنابراین، مکمل ها می توانند جایگزین خوبی برای انتخاب های غذایی ناسالم معمولی باشند. آنها می توانند یک گزینه سریع و آسان ارائه دهند، خواه دریافت کالری اضافی، پروتئین یا ویتامین ها و مواد معدنی باشد. علاوه بر این، نوشیدن یک شیک بعد از تمرین زمانی که مواد لازم است به سرعت مصرف شوند، بسیار ساده تر از تهیه و خوردن یک وعده غذایی است.

مکمل ها فقط برای افزایش حجم عضلانی نیستند، بلکه داروهایی نیز وجود دارند که برای رفع خستگی بسیار مفید هستند. در این گروه می توان به مکمل های آرژنین اشاره کرد. داروهایی وجود دارند که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کنند. برای این کار از مکمل های حاوی گلوتامین استفاده می شود. شاید ورزشکاران توجه زیادی به این موضوع نداشته باشند، اما ایمنی باعث افزایش کارایی و عملکرد ورزش می شود و تضمین می کند که تلاش ورزشکاران به هدر نمی رود. پودر اولترا وی


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.