شنبه ۲۸ مهر ۰۳


آهک، همچنین به عنوان اکسید کلسیم شناخته می شود، یک ترکیب شیمیایی همه کاره با طیف وسیعی از خواص است که آن را در صنایع مختلف ارزشمند می کند. بیایید 13 خاصیت مهم آهک را بررسی کنیم:

نقطه ذوب بالا
 
نقطه ذوب آهک تقریباً 2572 درجه سانتیگراد است که آن را برای کاربردهای دمای بالا مناسب می کند. قیمت آهک 25 کیلویی را از کارخانه آهک بپرسید.

قلیایی

نمونه ای از کاربرد آهک قلیایی بودن آن است و می توان از آن برای خنثی کردن مواد اسیدی یا تنظیم سطح pH خاک و آب استفاده کرد.

توانایی پاسخگویی

هنگامی که آهک در معرض رطوبت یا آب قرار می گیرد، تحت یک واکنش شیمیایی به نام هیدراتاسیون قرار می گیرد و به هیدروکسید کلسیم تبدیل می شود و گرما آزاد می کند.

طبیعت جاذب

آهک دارای خواص جذب عالی است و می تواند به طور موثر آلاینده هایی مانند دی اکسید گوگرد را از انتشارات صنعتی حذف کند.

خواص ضد عفونی کنندگی

به دلیل خواص ضد میکروبی، آهک اغلب به عنوان یک عنصر در تمیز کردن و ضد عفونی کردن محصولات استفاده می شود.

ویژگی های خشک کردن

آهک با جذب رطوبت هوا به عنوان یک ماده خشک کننده عمل می کند و آن را برای حفظ غذا یا جلوگیری از رشد کپک مفید می کند، که یکی از کاربردهای آهک است.

سفید کننده واکیلین

رنگ سفید روشن لیمویی را می توان به عنوان حامل در محصولاتی مانند خمیر دندان یا کاغذ استفاده کرد.

واکیلی اکسید کننده

آهک یا اکسید کلسیم (CaO) در درجه اول به دلیل کاربردهای همه جانبه آن در صنایعی مانند ساخت و ساز، کشاورزی و تولید مواد شیمیایی شناخته شده است. با این حال، آهک همچنین دارای برخی خواص جالب است که آن را به یک عامل اکسید کننده موثر در شرایط خاص تبدیل می کند. در این مقاله به بررسی نقش آهک به عنوان یک عامل اکسید کننده، خواص شیمیایی و کاربردهای مختلف آن در صنایع مختلف می پردازیم. آهک از تجزیه حرارتی سنگ آهک، یک سنگ رسوبی که عمدتاً از کربنات کلسیم (CaCO3) تشکیل شده است، تولید می شود. این فرآیند که کلسیناسیون نامیده می شود، شامل حرارت دادن سنگ آهک تا دمای بالا برای تجزیه آن به آهک و دی اکسید کربن است. آهک حاصل یک جامد کریستالی سفید رنگ با نقطه ذوب بالا است.

در آب حل نمی شود

آهک خالص بر خلاف هیدروکسید کلسیم (آهک خرد شده) به دلیل حلالیت کم به راحتی در آب حل نمی شود.

توانایی تمرین هسته ای قوی

هنگامی که در طول فرآیند هیدراتاسیون با آب ترکیب می شود، آهک هیدروکسید کلسیم را تشکیل می دهد - یک پایه قوی که معمولاً برای اهداف ساختمانی مانند تولید سیمان و تهیه گچ استفاده می شود.

طبیعت سوزان

از نمونه های استفاده از آهک می توان به سبز شدن آن اشاره کرد. هنگام استفاده مستقیم از این ماده بدون حفاظت کافی باید احتیاط کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.