شنبه ۰۵ آبان ۰۳


قفل الکترونیکی درب یک روش جدید برای ایمن سازی فضای داخلی یا راهی برای جایگزینی کلیدها یا افزودن ویژگی های اضافی مانند باز کردن قفل از راه دور و غیره است. تامین کنندگان تجهیزات امنیتی علاوه بر قفل الکترونیکی درب خودرو، قفل الکترونیکی را نیز تولید می کنند.

در انواع قفل درب ها از تگ برای جلوگیری از باز شدن درب استفاده می شود و در هنگام قفل شدن درب این برچسب ثابت می ماند و تکان نمی خورد و از باز و بسته شدن قفل های مکانیکی قدیمی با کلید جلوگیری می کند اما قفل دیجیتالی درب. . نیازی به کلید فیزیکی ندارد و می توان قفل را با روش های مدرن دیگر باز و بسته کرد.

قفل کردن درب منزل و یا فراموش کردن کلیدها امروز برای شما مشکلی نیست، زیرا این مشکلات به لطف انواع قفل های الکترونیکی موجود در بازار حل شده است و انواع درب های چوبی و فلزی حتی درب های ضد سرقت نیز می باشد. نصب شده و ظاهر خوبی داشته باشد. برای خرید قفل برقی با دیلاک تماس بگیرید.


مقایسه قفل مکانیکی و قفل الکترونیکی

قفل های مکانیکی قدیمی از روش متفاوتی برای امنیت بیشتر استفاده می کردند و از باز شدن قفل جلوگیری می کردند. داخل هر قفل سیلندر قفل دو ردیف پین وجود دارد و ردیف دیگر داخل بدنه قفل است. هنگامی که کلید داخل سیلندر قفل قرار می گیرد، لبه ناهموار کلید پین را حرکت می دهد و پین در موقعیت صحیح قرار می گیرد. هنگامی که کلید داخل سیلندر قفل قرار می گیرد، هر پین در سیلندر به اندازه صحیح حرکت می کند و پین را در پشت آن در بدنه قفل در جای درست قرار می دهد. هنگامی که قفل پین را حرکت می دهد، پین بدنه از سیلندر قفل رانده می شود و به سیلندر اجازه حرکت می دهد و هنگامی که استوانه حرکت می کند، قفل باز می شود.

با این حال، قفل های الکترونیکی حاوی قطعاتی به نام محرک هستند که گیره یا سیلندر قفل را به یک موتور کوچک که کاملاً در داخل در یا قاب قفل قرار دارد متصل می کند. موتور توسط یک ضربه الکتریکی کنترل می شود که می تواند به روش های مختلف توسط کارت خوان الکترونیکی، صفحه کلید یا سنسور کنترل از راه دور بی سیم تولید شود. در هر مورد، قفل الکترونیکی طوری پیکربندی شده است که محرک موتور را تنها پس از دریافت سیگنال ورودی معتبر فعال کند.

هر کدام از این قفل ها مزایا و معایب خود را دارند. مثلاً کلید فلزی قفل مکانیکی مانند ریموت کنترل یا قفل الکترونیکی در قفل الکترونیکی آسیب نمی بیند اما در قفل مکانیکی کمی مشکل تر است. مشکل قفل های الکترونیکی همین است، اما قفل های مکانیکی نیازی به برق ندارند.

مزایای قفل الکترونیکی

شما به کلید نیاز ندارید

با قفل های الکترونیکی نیازی به حمل کلید خانه یا محل کار خود ندارید و می توانید با داشتن رمز قفل دیجیتال کار خود را آسان کنید.

یک در غیر قابل دسترس یا شکسته

اگر از قفل های الکترونیکی در منزل خود استفاده می کنید، دیگر نگران وسایل خود نباشید زیرا سارقان نمی توانند کاری در برابر این قفل ها انجام دهند. مهمتر از همه این است که در هنگام ورود یا خروج به طور خودکار بسته می شود.

نگهداری مقرون به صرفه

یکی از مزیت های مهم این قفل های الکترونیکی این است که چندین سال با باتری کار می کنند و در صورت نصب صحیح نیازی به تعمیر ندارند مگر اینکه کاربر آنها را اشتباه کار کند.

گم شدن قفل الکترونیکی

رمز عبور را به اشتراک نگذارید

گاهی اوقات باید رمز عبور خود را به همسایه های خود بدهید، اما باید مطمئن شوید که رمز عبور خود را فقط به فردی که به آن اعتماد دارید می دهید و پس از رسیدن به خانه سریعا رمز قبلی را از حافظه خود پاک کرده و رمز جدیدی ایجاد کنید.

قطع برق

برخی از قفل های الکترونیکی فقط چند سال با باتری کار می کنند، اما برخی از قفل ها با برق مستقیم کار می کنند و اگر برق قطع شود، قفل نیز کار نمی کند.

رمز عبور فراموش شده است

اگر رمز عبوری را که برای ورود و خروج انتخاب کرده اید فراموش کردید، باید منتظر باشید تا یک متخصص به شما کمک کند و نمی توانید وارد شوید، پس بیهوده تلاش نکنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.