شنبه ۰۵ آبان ۰۳


قبل از انتخاب کانال توزیع محتوا مناسب برای رساندن گزارش و پیام به مخاطبان هدف، مرحله بسیار مهمی به نام تهیه و ویرایش گزارش وجود دارد. در تهیه گزارش تبلیغاتی نکات مهمی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. در ادامه به چند نکته مهم خواهیم پرداخت.

انطباق با ساختار

برای نوشتن هر نوع متنی، ساختار خاصی وجود دارد که باید اصول مناسب را رعایت کرد. گزارش ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و شما باید ساختار گام به گام صحیح آن ها را از ابتدا تا انتها دنبال کنید و Call to Action (CTA) خود را بنویسید.

مقاله یا خبر بنویسید

ما قصد انتشار مستقیم تبلیغات را نداریم و همانطور که از نام رپورتاژ تبلیغات پیداست، هدف ما اطلاع رسانی، تبلیغ و ارتباط با مخاطب از طریق متنی است که ماهیت خبری و مقاله ای دارد.

کپی نکنید

کل ارزش یک گزارش بازاریابی خوب به ارائه و منحصر به فرد بودن آن بستگی دارد. گزارش شما هرگز نباید کپی یا خیلی شبیه به سایر نمونه های گزارش بازاریابی باشد.
برای خرید رپورتاژ آگهی به دستی بر ایران مراجعه نمایید.

از کلمات استفاده کنید

اطمینان حاصل کنید که از کلیدواژه اصلی و خانواده های کلیدواژه آن در گزارش آگهی خود استفاده می کنید تا مخاطبان شما بتوانند به سرعت متوجه شوند که روی چه چیزی تمرکز می کنید. علاوه بر این، این امر بر بهبود سئوی وب سایت نیز تأثیر می گذارد

ارزش آفرینی و عملی بودن

در حین گزارش، پس از بیان مشکل و ارائه برخی حقایق، نکاتی را درج کنید که برای خوانندگان ارزش مضاعفی ایجاد کند و از سوی دیگر کاربردی باشد. یعنی باید مخاطب را به گونه ای کنجکاو کنید که آنها را تشویق کند تا ببینند چه چیزی برای برند، محصولات و خدمات شما نیاز دارند.

یک کلمه کلیدی جذاب بنویسید

هیچ چیز مانند یک تیتر جذاب نمی تواند مخاطب را تشویق کند که لینک گزارش را باز کند و همه چیز را بخواند. نوشتن عناوین و راهنماهای حرفه ای و جذاب کار ساده ای نیست و نیاز به همکاری یک متخصص دارید. (اگر می خواهید در مورد اصول نوشتن تیترهای تبلیغاتی جذاب بیشتر بدانید، خواندن این مقاله را توصیه می کنم)

استفاده از اشیاء قابل مشاهده

در گزارشی، مانند یک مقاله یا خبر؛ شما باید از عکس های جذاب به خصوص در مورد گزارش و کسب و کار خود استفاده کنید.

کوتاه و مفید می نویسید

نکته دیگری که هنگام تهیه رپورتاژ آگهی باید به آن توجه کنید این است که مقاله شما نباید خیلی طولانی باشد. در واقع مخاطب به دنبال راه حلی برای مشکل خود در قالب گزارش است و علاقه ای به خواندن یک مقاله طولانی ندارد.

چگونه یک گزارش تبلیغاتی جذاب بنویسیم؟

برای نوشتن یک رپورتاژ تبلیغاتی جذاب، علاوه بر نکاتی که در قسمت قبل به آن اشاره شد، نکات مهم دیگری نیز باید مد نظر قرار گیرد.

نوشتن ساده و آسان

انتخاب لحن و ادبیات مناسب

محتوای متنی با کیفیت

شناسایی صحیح مخاطب

انتخاب خوبی از موضوعات جالب و روز

نتیجه گیری دقیق و دعوت به عمل

رعایت قوانین نوشتاری و املایی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.