شنبه ۰۱ دی ۰۳


ادکلن اماراتی امروزه در بازار ایران و خاورمیانه سر و صدای زیادی به پا می کنند، اما چه چیزی باعث محبوبیت آنها شده است، در این مقاله به این موضوع پرداخته ایم که عطرهای اماراتی چه ویژگی هایی دارند و تعداد آنها چقدر است؟ آیا این شرکت های اماراتی تقسیم شده اند؟

عطرسازی اماراتی، جایگزینی اقتصادی یا تقلبی و تقلبی؟

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که در اینستاگرام اکسپلورر خود زمانی را سپری کرده اید و پست های فروش عطر و ادکلن اماراتی را مشاهده کرده اید، اما این سوال پیش می آید که منشاء و خاستگاه این عطرها که کانون توجه فضای مجازی هستند کجاست؟ چه شد که این عطرها و برندهای اماراتی در این مدت کوتاه (در مقایسه با برندهای اروپایی) چنین جایگاهی در بین مردم پیدا کردند؟!

هدف کلی عطرهای امارات این است که بتواند عطرهای اقتصادی و مقرون به صرفه برای مصرف کنندگان و در دسترس همه مردم تولید کند، اما به چه قیمتی؟

به طور کلی محصولات تولید شده برای صنعت عطرسازی در امارات را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

1- برند امارات متحده عربی

2- عطرها و عطرهای اماراتی:

برندهای امارات:

این عطرها اکثراً ساخت امارات متحده عربی هستند و مهمتر از همه این است که این عطرها تقلبی نیستند زیرا تحت کپی رایت خاورمیانه ساخته و تولید می شوند و با قیمت آنها به دنبال عطر می گردند اما اینطور نیست. محصولاتی مانند آرماف و رساسی را می توانید در تمام فروشگاه های اروپا و آمریکا پیدا کنید.

برندهای اماراتی نیز به دو دسته تقسیم می شوند:

* کپی از محصولات اصلی شناخته شده و شناخته شده در سراسر جهان

* محصولات معتبر تولید شده توسط خود برندهای اماراتی

دسته اول از عطرهای غیر تقلبی است، زیرا با قوانین کپی رایت مطابقت دارد، اما پایه عطرهای تولیدی عطرهای اصل اروپایی است. برندی مانند آرماف جزو برندهای فعال در همین رده محسوب نمی شود.

Club de Nuit Intense شبیه Creed Aventus (مقاله ای در مورد شباهت های معروف اونتوس) و Tres Noit شبیه Creed Silver Mountain است.

دسته دوم محصولی است که برای همان برند از صفر تا صد تولید و طراحی شده و می تواند اورجینال باشد.

عطر و ادکلن برند امارات:

عطرها و ادکلن های اماراتی: این دسته از عطرهایی به قصد تقلید از رایحه، از خود عطر گرفته تا شیشه عطر، شبیه عطر اصلی است و می توان گفت تقلبی است و حق چاپ بین المللی این عطر به دلیل غیرقانونی بودن آن است. قانون را نقض می کند.

شیشه و بسته بندی این عطرها معمولاً در چین، امارات یا کشورهای دیگر تولید می شود و اسانس اصلی (عطر) در امارات بطری شده و به صورت غیرقانونی به کشورهای خاورمیانه وارد می شود .

اما اگر بخواهیم پاسخ سوال اصلی خود (چه چیزی این برند را معروف می کند؟) پیدا کنیم، می توانیم به طور کلی چندین پارامتر را بررسی کنیم.

ویژگی های عطرهای اماراتی:

- قدرت عطرهای اماراتی

اکثر این عطرها از استحکام بالایی برخوردار هستند، بنابراین یکی از مهمترین نکات برای خریداران عطر در خاورمیانه، ماندگاری و انتشار عطر آنهاست، برخلاف خریداران اروپایی و آمریکایی که پنج ساعت ماندگاری بهینه برای آنها محسوب می شود. بنابراین حدس می‌زنم می‌توان گفت که ضعف این بازار هدف که برندهای اماراتی مد نظر دارند، یکی از واکنش‌های اصلی ما است، زیرا این عطر ماندگاری و رایحه‌ای بسیار طولانی دارد.

- قیمت پایین

قیمت این عطرها نسبت به نسخه اصلی از دیگر ویژگی های این سری از عطرها قیمت پایین آن است که برای بازارهایی مانند خاورمیانه بسیار مقرون به صرفه است به خصوص که اکثر این عطرها در حجم بالا تولید و به فروش می رسند. . .

بسته بندی عطرهای اماراتی شیک و مجلل است:

چه چیزی می تواند برای مصرف کنندگان در خاورمیانه بهتر از محصولاتی با استحکام بالا، قیمت مناسب و شیشه های شیک و جذاب باشد؟ بدون شک بسته بندی و تصویر عطر امارات می تواند به گونه ای نظر مخاطب را جلب کند که تاثیر بسزایی در جلب توجه مخاطب داشته باشد.

- متنوع در رایحه و ترکیبات

یکی از نقاط قوت صنعت عطرسازی اماراتی، تنوع محصولات آن است. برندهای مختلف اماراتی با ارائه عطرهای مختلف سعی در برآوردن نیازهای مختلف مشتریان دارند. از رایحه های گلی و شیرین گرفته تا رایحه های چوبی، دودی و شرقی، همگی در برندهای اماراتی موجود هستند. این تنوع به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا با توجه به سلیقه شخصی و مناسبت های مختلف عطر مورد نظر خود را انتخاب کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.