یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

سي پنل تعدادي ابزار نظارتي و آماري مختلف را براي كمك به مديريت حساب ميزباني خود ارائه مي‌دهد. اين ابزارها عبارت‌اند از Visitors، Errors، Raw Access، Webalizer و Webalizer FTP كه مي‌توانيد همه آنها را در بخش متريك سي پنل مشاهده كنيد. طبق مقاله منتشر شده در وبسايت قندپهلو در اين بخش به بررسي ابزار هاي مناسب در سي پنل براي بازديد وبسايت مي پردازيم.

Visitors

اين ابزار اطلاعات دقيقي در مورد بازديدهاي اخير از وب‌سايت شما را نمايش مي‌دهد. اين اطلاعات به شما كمك مي‌كند تا در مورد مخاطبان خود بياموزيد و بازديدكنندگان را زير نظر بگيريد تا بتوانيد محتواي وب‌سايت خود را مطابق با نيازهاي آنها تنظيم كنيد. همچنين به شما كمك مي‌كند تا خطاهايي مانند صفحات ازدست‌رفته يا لينك‌هاي شكسته را پيدا كنيد و آنها را برطرف كنيد.

مرحله 1 - روي نماد Visitors در قسمت Metrics كليك كنيد. ليست دامنه‌هاي موجود را مشاهده خواهيد كرد.

مرحله 2 - براي جزئيات مربوط به يك دامنه خاص، فقط روي View نشان‌داده‌شده درست بعد از نام دامنه كليك كنيد.

جدول به‌دست‌آمده به پنج ستون تقسيم مي‌شود، يعني IP (Internet Protocol), URL, Time, Size, Referring URL.

IP - آدرس IP رايانه بازديدكننده.

-URL  به URL كامل محتواي صفحه اشاره دارد.

Timestamp - تاريخ و زماني كه كاربر از URL خاص بازديد مي‌كند.

Size - بايت‌هايي كه كاربر براي بارگيري محتواي URL مصرف مي‌كند.

Errors

اين ابزار 300 مورد از جديدترين ورودي‌ها در گزارش خطاي وب سرور شما را به ترتيب زماني نمايش مي‌دهد.

Bandwidth

ابزار Bandwidth اطلاعات استفاده از پهناي باند را در چندين مجموعه از نمودارها نمايش مي‌دهد. هر نمودار حاوي اطلاعاتي در مورداستفاده از پهناي باند در يك دوره زماني خاص است.

Awstats

AWStats يك برنامه رايگان است كه قدرتمند و مملو از ابزارهايي است كه آمارهاي پيشرفته از وب، Ftp و سرور ايميل را به‌صورت گرافيكي توليد مي‌كند. AWStats به‌عنوان يك CGI كار مي‌كند و تمام اطلاعات موجود در گزارش‌ها را از طريق صفحات وب گرافيكي به شما نشان مي‌دهد و به‌سرعت لاگ‌ها را از ابزارهايي مانند وب سرور (Apache & IIS)، ايميل و سرورهاي FTP تجزيه‌وتحليل مي‌كند.

تعداد بازديدها، مدت‌زمان بازديد، آخرين بازديد، بازديدكنندگان منحصربه‌فرد و كشور آنها، نوع سيستم‌عامل/مرورگر، صفحات پربازديد، موتور جستجو و كلمات كليدي مورداستفاده براي يافتن سايت شما و غيره را به شما نشان مي‌دهد و مي‌تواند بسياري از فرمت‌هاي گزارش را تجزيه‌وتحليل كند.

Analog Stats

ابزار Analog Stats به شما امكان مي‌دهد به داده‌هاي نرم‌افزار آماري Analog Stats دسترسي داشته باشيد. Analog Stats آمار ترافيك دامنه شما را جمع‌آوري مي‌كند و داده‌ها را بر اساس ماه سازماندهي مي‌كند تا مديريت و تفسير آن براي شما آسان باشد. اين نرم‌افزار همچنين داده‌هاي هر ماه را در نمودارهاي مختلفي ارائه مي‌دهد.

CPU and Concurrent Connection Usage

اين يك ابزار نظارت بر منابع است كه به شما امكان مي‌دهد اطلاعات دقيق در مورد فرايندهاي مشكل‌داري كه در حساب شما اجرا مي‌شوند را مشاهده كنيد. اين اطلاعات بيشتر به شما كمك مي‌كند تا دليل ايجاد محدوديت منابع را پيدا كنيد.

 Metrics Editor

اين ابزار به شما امكان مي‌دهد برنامه‌هاي آماري را براي پردازش و ارائه تجزيه‌وتحليل ترافيك براي دامنه‌هاي اكانت خود انتخاب كنيد.

Raw Access

گزارش‌هاي Raw Access فايل‌هاي متني فشرده‌شده‌اي هستند كه حاوي اطلاعاتي درباره بازديدكنندگان وب‌سايت شما هستند. گزارش‌ها همچنين حاوي اطلاعاتي درباره محتوايي است كه بازديدكنندگان شما به آن دسترسي دارند. اين ويژگي به شما امكان مي‌دهد يك فايل gz را دانلود كنيد كه حاوي گزارش شما است و همچنين مي‌توانيد به گزارش‌هاي مربوط به Apache و NGINX دسترسي داشته باشيد.

Webalizer

 Webalizer براي مشاهده آمار بازديدكنندگاني كه از وب‌سايت شما بازديد مي‌كنند استفاده مي‌شود. اطلاعات آماري به‌صورت نمودار، نمايش داده مي‌شود، همچنين مي‌توانيد با مشاهده اطلاعات بازديدكنندگان ميزان استفاده از پهناي باند را تحليل كنيد.

FTP Webalizer

ابزار FTP Webalizer آمار ترافيكي برنامه Webalizer را در مورد افرادي كه از سايت شما با استفاده از پروتكل FTP بازديد كرده‌اند، نمايش مي‌دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.