یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

اگر به پوست خود اهميت مي دهيد، احتمالا سرم صورت ويتامين C را به عنوان يك محصول زيبايي مفيد مي شناسيد. اما ويتامين C براي پوست شما چه مي كند؟ خلاصه: ويتامين C يك "آنتي اكسيدان قوي" است كه به طور بالقوه مي تواند به روشن شدن لكه هاي تيره، نرم كردن خطوط ظريف و خنثي كردن راديكال هاي آزاد آسيب رسان پوست از محيط، از جمله آلودگي و اشعه UV كمك كند. .
با اين حال، همه محصولات ويتامين C برابر نيستند، بنابراين قبل از تمام شدن و خريد اولين سرم نارنجي رنگي كه مي بينيد، بايد نكات مهمي را در نظر بگيريد. بسته به فرمول محصول و نياز پوست شما، ويتامين C صورت مي تواند تحريك كننده يا حتي باشد. در برخي موارد مضر است.
اما اجازه ندهيد كه شما را از آزمايش اين ماده قدرتمند و مبتني بر علم باز دارد. در ادامه بخوانيد تا بدانيد چرا و چگونه بايد سرم صورت ويتامين C را در برنامه مراقبت از پوست خود قرار دهيد.


ويتامين C براي صورت شما چه مي كند؟
ويتامين C براي صورت مي تواند به بسياري از مشكلات پوستي كمك كند، به خصوص زماني كه به صورت موضعي به شكل سرم استفاده شود. ويتامين C داراي طيف وسيعي از اثرات محافظتي و ضد پيري پوست است. سرم ها معمولاً داراي بالاترين ميزان ويتامين C فعال هستند و بهتر از ساير محصولات ويتامين C مانند كرم ها و پاك كننده ها به پوست نفوذ مي كنند. در اينجا برخي از مزاياي مهم وجود دارد:


1. ويتامين C به كاهش خطوط و چين و چروك كمك مي كند
اين به اين دليل است كه آنتي اكسيدان ها به پوست شما كمك مي كنند تا كلاژن توليد كند. كلاژن پروتئيني است كه پوست شما را سفت و تقويت مي كند و ظاهر خطوط ريز و چين و چروك را بهبود مي بخشد.


2. ويتامين C مي تواند به روشن شدن پوست شما كمك كند.
با استفاده مداوم، پوست شما صاف تر و روشن تر مي شود، زيرا ويتامين C صورت از توليد بيش از حد ملانين در بدن جلوگيري مي كند، رنگدانه اي كه مو، چشم و پوست را ايجاد مي كند. برخي از نواحي پوست ملانين بيش از حد توليد مي كنند كه اغلب باعث هيپرپيگمانتاسيون مي شود كه به صورت تيره شدن پوست ظاهر مي شود. متخصص پوست
3. ويتامين C مي تواند به محافظت از پوست شما كمك كند.
بله، ويتامين C صورت مي تواند به جلوگيري از آسيب هاي پوستي ناشي از عوامل محيطي مانند اشعه UV، آلودگي يا دود و غيره كمك كند. ويتامين C يك آنتي اكسيدان است كه به مبارزه با راديكال هاي آزاد (مولكول هاي ناپايدار در بدن) كه پوست را پير مي كنند، كمك مي كند. برخي از اثرات درماني احتمالي نيز دارد. علاوه بر اين، ويتامين C داراي خواص ضد التهابي است و با كمك به مهاجرت سلول ها به ناحيه آسيب ديده پوست، بهبود زخم را تقويت مي كند.


بهترين سرم ويتامين C براي پوست
چرا سرم ويتامين C باعث آكنه مي شود؟
آيا ويتامين C براي پوست مستعد آكنه مفيد است؟


افراد مبتلا به آكنه مي توانند از افزودن سرم ويتامين C به برنامه روزانه خود سود ببرند، اما چند تفاوت وجود دارد كه بايد در نظر گرفت. يك مطالعه تحقيقاتي در سال 2013 در مجله هندي درماتولوژي، ونرولوژي و جذام نشان داد كه ويتامين C موضعي مي تواند آكنه پوست را در 77 درصد از بيماران بهبود بخشد.
اسكارها و لك ها نيز به لطف قدرت تقويت كلاژن و روشن كنندگي پوست كه قبلا ذكر شد بهبود مي يابند. با اين حال، بايد از هر گونه فرمول حاوي ويتامين C صورت كه سنگين يا مسدود كننده منافذ هستند، مانند روغن هاي غني يا كرم ها، كه اغلب جوش هاي آكنه را تشديد مي كنند، اجتناب كنيد.
اگر پوست حساسي داريد از مصرف بيش از حد ويتامين C خودداري كنيد. از آنجايي كه ويتامين C يك محصول مراقبت از پوست "فعال" است - به اين معني كه قوي است - استفاده بيش از حد از آن روي صورت شما مي تواند باعث تحريك يا ساير تحريكات شود.
با استفاده از فرمول حاوي ويتامين C كمتر از 10٪ تا دو بار در روز، محصول پس از 2 هفته متوقف شد زيرا پوست نمي توانست با ويتامين C سازگار شود يا بدتر از آن، آكنه تشديد شده بود.


چه موادي را مي توان با ويتامين C تركيب كرد؟
كدام يك از مواد زير را نبايد با ويتامين C مخلوط كرد؟
در بيشتر موارد، استفاده از ويتامين C براي صورت بي خطر است، اما چند چيز وجود دارد كه بايد از مصرف ويتامين C اجتناب كنيد. از آنجايي كه ويتامين C يك اسيد است، نبايد آن را با ساير اسيدهاي مراقبت از پوست مانند آلفا هيدروكسي اسيدها تركيب كنيد. (AHAs) مانند اسيد ساليسيليك و اسيدهاي بتا هيدروكسي (BHAs) مانند اسيدهاي لاكتيك و گليكوليك.
مخلوط كردن با اسيدهاي ديگر مي تواند PH ويتامين C را تغيير داده و آن را بي فايده كند. همچنين استفاده همزمان از چندين اسيد روي صورت يك دستور العمل براي پوست تحريك شده است.
به همين دلايل، بايد از مصرف بنزوئيل پراكسيد - يك آنتي اكسيدان معروف - همزمان با ويتامين C نيز اجتناب كنيد. بنزوئيل پراكسيد ويتامين C را اكسيد كرده و اثربخشي آن را كاهش مي دهد. در عوض شب ها از بنزوئيل پراكسيد و صبح از ويتامين C روي صورت خود استفاده كنيد يا در روزهاي مختلف از آن استفاده كنيد. فقط آن را همزمان روي پوست خود استفاده نكنيد.


آيا استفاده از ويتامين C و رتينول بي خطر است؟
در گذشته تصور مي شد از محصولات ويتامين C حاوي رتينوئيدها (مشتقات ويتامين A كه باعث افزايش گردش سلولي پوست مي شود) به هر قيمتي بايد اجتناب شود و اين هنوز هم درست است. اگرچه هر دو ماده مراقبت از پوست قدرتمند و موثر هستند، اما در نواحي مختلف پوست بهترين اثر را دارند، بنابراين استفاده همزمان از آنها اثربخشي هر دو را كاهش مي دهد. كارشناسان همچنان توصيه مي كنند كه از اين دو ماده با هم استفاده نكنيد زيرا هر دو باعث افزايش گردش سلولي مي شوند.
اما در كل استفاده از آنها در طول روز حتي در زمان هاي مختلف ايرادي ندارد. متخصصان معمولاً استفاده از محصولات ويتامين C را در صبح و رتينوئيدها را در شب توصيه مي كنند. اين مسير اغلب بهترين نتيجه را دارد زيرا محصولات رتينول مي توانند حساسيت پوست را به اشعه ماوراء بنفش افزايش دهند، بنابراين بهتر است بعد از ظهر از آنها استفاده كنيد.


روتين ويتامين C براي صورت
چگونه از سرم ويتامين C در روتين مراقبت از پوست خود استفاده مي كنيد؟
در مراقبت از پوست، زمان مناسب استفاده از ويتامين C براي صورت بستگي به نوع محصول دارد. سرم ها محبوب ترين گزينه هستند، اما مي توانيد ويتامين C را در پاك كننده ها، مرطوب كننده ها، ماسك ها و حتي ضد آفتاب نيز پيدا كنيد. البته محصولي كه ساعت ها روي پوست شما بماند (يعني يك مرطوب كننده به جاي پاك كننده) بيشتر و سخت تر عمل مي كند، اما نوع ويتامين C استفاده شده در فرمولاسيون نيز مهم است.
اثربخشي به نوع ويتامين C مورد استفاده و همچنين غلظت و ساير مواد موجود در محصول بستگي دارد. در واقع، شما بايد در ليست تركيبات سرم ويتامين C، بين 5 تا 20 درصد (بسته به حساسيت پوستتان) و در صورت تمايل، به دنبال نوع ويتامين C بر اساس اسيد ال اسكوربيك باشيد. موثرتر، با آنتي اكسيدان. سايرين مانند ويتامين E يا اسيد فروليك.


با اين حال، اگر مي خواهيد به قوي ترين اثر برسيد، بايد از سرم استفاده كنيد. اين به اين دليل است كه مزاياي مراقبت از پوست موضعي ويتامين C موجود در اين نوع محصولات به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. نمي دانيد چگونه آن را به روال خود اضافه كنيد؟ بهترين روش استفاده از سرم ويتامين C:
پس از پاكسازي، سرم ويتامين C خود را به آرامي روي پوست خود بماليد. 3 قطره كافي است زيرا بيشتر هميشه بهتر نيست.
پس از خشك شدن سرم ويتامين C روي پوست، از مرطوب كننده استفاده كنيد. اين دستور العمل بسيار مهم است زيرا استفاده از مرطوب كننده قبل از سرم مي تواند از جذب تمام اثرات سرم جلوگيري كند.
اگر صبح ها استفاده شود، از ضد آفتاب با طيف وسيع با SPF 30 يا بالاتر استفاده كنيد.
مرطوب‌كننده‌هاي حاوي ويتامين C نيز اين روزها رايج‌تر هستند، كه مي‌توانند در پايان مراقبت از پوست از آن‌ها استفاده كنند. اگر از خود مي پرسيد كه آيا مي توانيد هر روز از مرطوب كننده ويتامين C استفاده كنيد، پاسخ مثبت است. مي توان از آن هر روز استفاده كرد. اما اگر پوست حساسي داريد، يك روز در ميان از آن استفاده كنيد. اگر بعد از چند هفته استفاده مداوم متوجه سوزش نشديد، مي توانيد هر روز از آن استفاده كنيد.
اگر به دنبال چنين مرطوب كننده اي هستيد، سانيمو مرطوب كننده Hydrazom Face Dox با ويتامين C 50 ميلي ليتري را توصيه مي كند.


جرثقيل هيدرازوم فازودوس ويتاميني ناملوچي
مرطوب كننده هيدرازوم سي فيس داكس يك مرطوب كننده موثر پوست است و به طور موثر پوست هاي خشك و كم آب را تسكين مي دهد. اين محصول حاوي عصاره آلوئه ورا، دكسپانتنول و ويتامين C است كه به سرعت جذب پوست مي شود و سرشار از آنتي اكسيدان است. اين كرم داراي تمام فوايد محلي ويتامين C و ويتامين E است، به دليل خواص آنتي اكسيداني خود، به خنثي كردن اثرات منفي راديكال هاي آزاد كمك مي كند، از پوست در برابر عوامل مختلف محافظت مي كند، پوستي روشن و شفاف مي كند.
https://fatemehhabashi.com/skin-cleaning/
كرم مرطوب كننده Hydrazum C Face Docs باعث افزايش توليد كلاژن در پوست مي شود و به افزايش استحكام و انعطاف پذيري پوست كمك مي كند كه يكي از مزاياي اين كرم است.
صفت
پوست را آبرساني مي كند و خشكي و كم آبي را برطرف مي كند
توليد كلاژن را افزايش مي دهد
خاصيت ارتجاعي پوست را افزايش مي دهد
تشويق
حاوي ويتامين هاي E و C است، بنابراين داراي خواص آنتي اكسيداني است


آيا سرم ويتامين C صورت عوارض جانبي را از بين مي برد؟
شايع ترين عوارض جانبي استفاده از سرم ويتامين C براي صورت شامل تحريك پوست مانند سوزن سوزن شدن، قرمزي و خارش است كه اغلب در "پوست هاي حساس يا واكنش پذير" رخ مي دهد. هميشه قبل از امتحان هر محصول جديد، به خصوص يك محصول قوي مانند سرم ويتامين C، آزمايش پوست انجام دهيد. بسياري از متخصصان پوست پيشنهاد مي كنند مقدار كمي از سرم (به اندازه يك سكه) را در قسمت داخلي بازو به مدت يك يا دو روز آزمايش كنيد تا ببينيد پوست چگونه واكنش نشان مي دهد.


فرمول‌هاي قوي‌تر گاهي اوقات ممكن است PH پاييني داشته باشند، كه مي‌تواند به ويژه براي افرادي كه پوست خشك يا حساس دارند، آزاردهنده باشد. براي ايمن بودن، بهتر است با يك فرمول ملايم تر شروع كنيد - فرمول حاوي كمتر از 5٪ ويتامين C - و به تدريج ميزان ويتامين C را در صورت نياز افزايش دهيد. اكثر افراد در صورت تحمل پوست مي توانند تا 10 درصد دريافت كنند و برخي تنها با مصرف يك بار در روز ويتامين C مي توانند تا 20 درصد دريافت كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.