شنبه ۰۶ مرداد ۰۳



قالب ها یکی از مهم ترین بخش های وب سایت شما هستند و طراحی آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با استفاده از قالب ها می توانید ظاهری زیبا و جذاب به وب سایت خود ببخشید. این عامل به تنهایی می تواند بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت شما جذب کند. به طور پیش فرض، خود وردپرس چندین قالب ارائه می دهد که می توانید از آنها استفاده کنید. شما به راحتی می توانید این قالب ها را مدیریت کنید و از طراحی و ویژگی های منحصر به فرد آن ها بهره ببرید.

شما باید با در نظر گرفتن نیازهای سایت خود و همچنین نیازهای کاربران سایت خود، قالبی را انتخاب کنید. بنابراین در اولین قدم برای انتخاب قالب، عملکرد و هدف سایت خود را در نظر بگیرید. شما می توانید با استفاده از قالب های مختلف در دسترس کاربران و استفاده از قالب های رایگان یا سفارشی برای بهبود سایت خود ظاهر سایت خود را تغییر دهید. قالب های غیر رایگان بهتر از قالب های رایگان هستند زیرا امکانات بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار می دهند و به همین دلیل است که بسیاری از وب مسترها ترجیح می دهند از قالب های غیر رایگان استفاده کنند.

تم به سه بخش تقسیم می شود: فایل style.css، فایل دائمی وردپرس، و فایل اختیاری Functions.php که به کاربر اجازه می دهد تم را تغییر دهد. هر تم باید یک فایل style.css داشته باشد زیرا نمی توانید از سبک های مشابه برای تم های دیگر استفاده کنید.

انواع مختلفی از قالب ها وجود دارد، مانند قالب های فروشگاهی، قالب های خبری و غیره. در واقع این قالب سایت شماست که ظاهر سایت شما را به کاربرانتان نشان می دهد. از طریق بخش پیشخوان و سپس بخش نمایش می توان به قالب ها دسترسی داشت.

تم وردپرس رایگان

تعداد زیادی قالب به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد که به راحتی و بدون پرداخت هزینه می توانید از آنها استفاده کنید. این باعث صرفه جویی در پول شما می شود. برخی به صورت حرفه ای نصب شده اند و رایگان نیستند و بنابراین دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند.

به نظر شما تفاوت بین قالب وردپرس رایگان و قالب وردپرس حرفه ای Zhaket چیست؟ مزایا و معایب هر یک چیست؟ اگر این سوال در مورد شما صدق می کند، به جای درستی آمده اید! زیرا در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم.

می توانید با خیال راحت بسیاری از تم های رایگان را از Wordpress.org دانلود کنید.

مزایای استفاده از قالب های رایگان وردپرس

خوب، ابتدا ببینیم، چه زمانی باید بگوییم که این قالب یک قالب وردپرس ژاکت رایگان است؟ این در واقع یک قالب رایگان است که از https://wordpress.org/themes دانلود شود یا توسط سایت های طراح در اینترنت به صورت رایگان منتشر شود. به طور معمول، مضامین منتشر شده توسط wordpress.org را می توان مستقیماً از View > Themes مشاهده و دانلود کرد. اما بیایید ببینیم که مزایای قالب وردپرس رایگان چیست؟

همانطور که گفتیم نمونه های رایگان بدون پرداخت در دسترس شماست. برخی از نسخه‌های نمایشی رایگان ابتدا در یک نسخه نمایشی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که به کاربران امکان دسترسی به لیستی از ویژگی‌های کلیدی از این نمونه‌ها را می‌دهد. حتما به یاد داشته باشید که این نمونه ها رایگان نیستند و هدف اصلی آنها تبلیغ است و در آپدیت بعدی باید خرید کنید. به علاوه در برخی از این تنظیمات در نسخه های بعدی قابل پشتیبانی نیستند و فقط در ابتدا به عنوان پس زمینه در اختیار شما قرار می گیرند. آنها همچنین شامل ویژگی ها و قابلیت های کامل نیستند. دلایل زیادی برای ذکر این مثال ها وجود دارد.

دلیل اصلی شماره یک توسعه دهندگان و طراحان قالب وردپرس، معروف شدن و تبلیغ کارشان است. سپس می توان به رشد مهارت و تجربه اشاره کرد و در نهایت برخی از طراحان قالب، نسخه رایگان قالب را منتشر می کنند و نسخه حرفه ای آن را از شما دریافت می کنند.

این قالب ها با سیستم وردپرس سازگاری کامل دارند و می توانید از انواع مختلف این قالب ها برای مشاغل مختلف استفاده کنید. این قالب ها نیاز به کدنویسی خاصی ندارند و یکی از مزایای استفاده از آن ها همین است. در واقع می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید.

معایب استفاده از قالب رایگان وردپرس

اولین چیزی که باید به آن توجه داشت این است که هیچ قالب رایگان کاملاً بی عیب و نقصی وجود ندارد. به یاد داشته باشید که مدیران وب‌سایت‌ها قالب‌های رایگان را بدون بهره‌مندی از آنها به کاربران ارائه نمی‌دهند. بنابراین باید مراقب باشید که این پوسته ها را از یک سایت معتبر تهیه کنید و به نظرات سایر کاربران نیز توجه کنید.

اکثر قالب‌های رایگان پشتیبانی نمی‌شوند و زمانی که از آنها استفاده می‌کنید، هیچ سایتی خدماتی برای آنها ارائه نمی‌دهد و کسی به سؤالات شما پاسخ نمی‌دهد. از آنجایی که شما برای قالب هزینه ای پرداخت نمی کنید، هیچ طراح یا توسعه دهنده ای مسئول پشتیبانی از شما نیست. بنابراین در صورت بروز مشکل در سایت شما چاره ای جز تغییر قالب ندارید. همچنین بدترین عیب این قالب ها این است که برخی از آنها حاوی کدهای مخربی هستند که می توانند امنیت سایت شما را به خطر بیندازند و هکرها می توانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند و صدمات جبران ناپذیری به شما وارد کنند.

اکثر این تم ها از صفحه ساز استفاده نمی کنند و اگر توسعه دهنده رای زیادی برای شما گذاشته باشد، قسمت سفارشی سازی تم خواهند داشت. بنابراین هنگام طراحی وب سایت خود با صفحه ساز مانند Visual Composer گزینه های زیادی نخواهید داشت. البته می توانید ویژوال کامپوزر را جداگانه خریداری کرده و در حالت رایگان آن استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که نمونه های رایگان اختصاصی نیستند، بنابراین همیشه انتظار داشته باشید که دیگران بتوانند از آنها استفاده کنند.

آنها خاص نیستند

همانطور که گفته شد، این قالب ها ویژگی های زیادی ندارند، بنابراین نمی توان گفت که قابلیت سفارشی سازی خوبی دارند.

آنها هیچ به روز رسانی ندارند

قالب های رایگان آپدیت منظم و خاصی ندارند و نمی توان گفت که به مرور زمان ویژگی های جدیدی به آن ها اضافه می شود.

وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا است که برای ایجاد وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها استفاده می‌شود. یکی از مزایای بزرگ وردپرس، آسانی در استفاده و یادگیری آن است. برای شروع آموزش وردپرس، می‌توانید به وب‌سایت رسمی وردپرس مراجعه کنید و از آموزش‌ها و مستندات آن استفاده کنید. همچنین، منابع آموزشی آنلاین فراوانی برای یادگیری وردپرس در دسترس است که شامل ویدیوها، مقالات و دوره‌های آموزشی مختلف می‌شوند.

 

همچنین، جامعه فعال وردپرس بسیار بزرگ است و انجمن‌ها و گروه‌های مختلفی برای حمایت و راهنمایی کاربران جدید وجود دارند. از طریق این انجمن‌ها می‌توانید با سوالات خود به اشتراک بگذارید و از تجربه‌ی سایر کاربران بهره‌مند شوید. در نهایت، بهترین راه برای یادگیری و مسلط شدن به وردپرس، تجربهٔ عملی و تمرین مستمر است که با پیشرفت در این مسیر، می‌توانید توانایی‌های خود را در ایجاد و مدیریت وب‌سایت‌های پویا با وردپرس بهبود دهید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.