یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳


قبرس جزیره ای با مساحت 9251 کیلومتر مربع و سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است. این جزیره در قسمت شرقی دریای مدیترانه و در 60 کیلومتری ترکیه، 100 کیلومتری سوریه، 370 کیلومتری مصر و 950 کیلومتری یونان قرار دارد. زبان مردم قبرس شمالی ترکی است. نگاهی به تاریخچه زبان در این جزیره خالی از لطف نیست:

فاصله جزیره قبرس با کشورهای اطراف

فاصله قبرس با کشورهای همسایه:

ترکیه: 60 کیلومتر

سوریه: 100 کیلومتر

مصر: 370 کیلومتر

یونان: 950 کیلومتر

قبرس از نظر جغرافیایی به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می شود. قسمت شمالی قبرس حدود 36 درصد از مساحت کل جزیره و قسمت جنوبی قبرس حدود 64 درصد است.

قبرس کشوری شبه جزیره ای است که اهمیت تاریخی، سیاسی و اقتصادی زیادی دارد. این جزیره به دلیل موقعیت استراتژیک خود در دریای مدیترانه، همواره مرکز قدرت های بزرگ بوده است.



زبان رسمی قبرس شمالی یورومای به سه دسته کلی تقسیم می شود:

گرکا در عرق

زبان ترکی در قسمت شمالی

انگلیسی در سراسر جزیره

قبرس جنوبی (یونانی)

یونانی زبان رسمی در جنوب قبرس است. این زبان از یونان باستان آمده است. زبان یونانی قبرسی با یونانی رایج در یونان متفاوت است. عمدتاً از نظر گویش و تلفظ. یونانی اولین زبانی بود که در قبرس صحبت می شد. مهاجران یونانی این زبان را در قرن سوم قبل از میلاد به قبرس آوردند. این به این دلیل است که این جزیره دارای جمعیت زیادی یونانی زبان است. یونانی اولین زبان در جزیره قبرس است.

زبان اصلی قبرس شمالی (ترکی)

ترکی زبان مردم قبرس شمالی است. این زبان از زبان ترکی گرفته شده است. زبان ترکی قبرسی و زبان ترکی استانبولی در گویش و نحو تفاوت های چشمگیری دارند. زبان ترکی در قرن پانزدهم توسط عثمانی ها به قبرس وارد شد. امپراتوری عثمانی قبرس را در سال 1571 فتح کرد و این جزیره بخشی از امپراتوری عثمانی شد.

زبان دوم قبرس شمالی (انگلیسی)

زبان انگلیسی به دلایل زیادی در قبرس محبوب است. برخی از این دلایل عبارتند از:

تاریخ استعمار: قبرس از سال 1878 تا 1960 تحت سلطه استعمار بریتانیا بود. نفوذ فرهنگ انگلیسی در این سال ها باعث شد که زبان انگلیسی به دومین زبان رایج در قبرس تبدیل شود و فرهنگ مردم قبرس متاثر از فرهنگ انگلیسی است. علاوه بر این، قوانین این کشور همیشه تحت قوانین انگلستان است.

مقصد گردشگری: قبرس به عنوان یکی از مقاصد برتر گردشگری در جهان به شمار می رود و گردشگران زیادی از این کشور دیدن می کنند. این به قبرسی ها کمک کرد تا زبان انگلیسی را برای برقراری ارتباط با گردشگران خارجی یاد بگیرند.

تحصیلات: انگلیسی به عنوان زبان دوم در تمام مدارس به طور جدی تدریس می شود. جدا از آن؛ اکثر دانشگاه های قبرس بین المللی هستند و تدریس به زبان انگلیسی انجام می شود. این امر باعث شده است که بسیاری از نوجوانان و جوانان قبرسی برای تسلط بر زبان انگلیسی و تحصیل در دانشگاه ها تلاش کنند تا وارد دانشگاه شوند.

روابط بین الملل: قبرس یکی از مهم ترین مراکز تجاری در منطقه است و شرکت های بین المللی زیادی در این کشور فعال هستند. بنابراین افراد محلی برای استخدام در این شرکت ها باید زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

زبان انگلیسی در کدام شهر قبرس محبوب تر است؟

در قسمت شمالی جزیره، شهر معروف و مجلل گیرنه یا گیرنه، هر دو زبان انگلیسی محبوبیت فزاینده ای دارند و پوند استرلینگ به طور گسترده در همه مراکز استفاده می شود. همچنین فرهنگ انگلیسی در این شهر بیش از هر نقطه دیگری از قبرس دیده می شود. دلیلش شاید وجود دهکده انگلیسی در این شهر باشد.

دهکده زبان قبرسی https://euromy.info/ و انگلیسی (روستای کرمی)

دهکده انگلیسی در قرن نوزدهم توسط انگلیسی ها ساخته شد، پس از اشغال قبرس در سال 1878، انگلیسی ها از این روستا به عنوان پایگاه نظامی استفاده کردند. در آن زمان، انگلیسی ها چندین خانه و ساختمان در روستا ساختند که هنوز هم وجود دارد. دهکده انگلیسی در گیرنه قبرس شمالی یکی از زیباترین و محبوب ترین روستاهای این کشور است. این روستا در دامنه کوه های فینگر فینگر و در 10 کیلومتری شهر گیرنه قرار دارد. دهکده انگلیسی به دلیل معماری متاثر از فرهنگ اروپای غربی به این نام معروف است.

خانه های این روستا بیشتر سنگی و سفید رنگ و با پنجره های بزرگ و درهای چوبی تزئین شده اند. خیابان های روستا سنگفرش شده و با گل های رنگارنگ تزئین شده است. دهکده انگلیسی چشم انداز طبیعی زیبایی دارد. از بالای دهکده منظره بی نظیری از دریای مدیترانه و کوه های پنج انگشت وجود دارد.

امروزه دهکده انگلیسی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در قبرس شمالی است. این روستا مکانی عالی برای استراحت و آرامش است. در حومه‌های انگلیسی، می‌توانید از کافه‌ها و رستوران‌های محلی لذت ببرید، به پیاده‌روی بروید یا از حومه‌های زیبا دیدن کنید.

جاذبه های گردشگری روستای کرمی در گیرنه

خانه های سنگی: خانه های سنگی روستای بریتانیا یکی از جاذبه های این روستا است. این خانه ها بیشتر به رنگ سفید هستند و با پنجره های بزرگ و درهای چوبی تزئین شده اند.

خیابان های سنگفرش شده: خیابان های دهکده های انگلیسی با گل های رنگارنگ تزئین شده است.پیاده روی در این جاده تجربه خوشایندی است.

مناظر: حومه انگلیسی نیز مناظر زیبایی دارد. از بالای روستا می توانید منظره بی نظیری از دریای مدیترانه و کوه های پنج انگشت را مشاهده کنید.

کافه ها و رستوران های محلی: در دهکده انگلیسی می توانید از کافه ها و رستوران های محلی دیدن کنید و غذاهای سنتی قبرسی را بچشید.

زبان در قبرس بسیار متنوع است. یونانی و ترکی زبان های رسمی این کشور هستند. علاوه بر این دو زبان، انگلیسی نیز در قبرس بسیار رایج است. زبان انگلیسی به دلایل زیادی از جمله تاریخ استعماری قبرس، گردشگری، تحصیل و تجارت در قبرس رایج است.

انگلیسی به عنوان زبان دوم در بسیاری از زمینه ها در قبرس از جمله آموزش، تجارت و گردشگری استفاده می شود. این امر قبرسی ها را قادر می سازد تا به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنند و این زبان نقش مهمی در زندگی روزمره آنها دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.