پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

ماسك صورت خانگي براي جلوگيري از چرب شدن صورت
يكي از مهم ترين اعضاي بدن ما پوست است، سلامت پوست براي جامعه بسيار مهم است و گاهي اوقات با افراد بد برخورد مي شود و يا دچار خشكي پوست مي شوند.در اين مقاله سعي كرديم راه هايي را در خانه به شما آموزش دهيم مي توانيد از ميوه ها و مواد خوراكي براي ساخت ماسك هاي مفيدي استفاده كنيد كه مي تواند روي پوست شما قرار داده و از سوختن آن جلوگيري كند. اين ماسك هاي خانگي مي توانند رطوبت را به پوست بازگردانند و اين مشكلات را بهبود بخشند و اگر مي خواهيد از ايجاد چين و چروك روي صورت خود جلوگيري كنيد، حتما اين ماسك هاي خانگي را تهيه و استفاده كنيد.
اين عنوان اصلي صفحه نمايش است
لايه برداري چيست؟
بثورات پوستي يا به اصطلاح آسيب ناخواسته به پوست است كه به لايه بالايي پوست آسيب مي رساند. پوست سالم بايد حداقل 10 تا 20 درصد آب داشته باشد، اما پوست خشك زماني اتفاق مي افتد كه روغن هاي طبيعي توليد شده توسط پوست خشك شده و باعث آسيب مي شود كه باعث از دست دادن پوست بيروني شما مي شود.
علل لايه برداري صورت
دلايل و دلايل زيادي براي لايه برداري وجود دارد كه برخي از آنها به دليل بيماري ها و شرايط زمينه اي است كه روي پوست شما تأثير مي گذارد. مواردي مانند آلرژي، عفونت هاي قارچي، اختلالات سيستم ايمني، سرطان، اگزما، سردرد، سوختگي، كمبود رطوبت و درماتيت و غيره حتي در گرماي دوش و مواد شوينده مي توانند اين مشكلات را براي پوست شما ايجاد كنند. با فرض اينكه مشكلات پوستي همچنان وجود دارد، مي توانيد از روش ها و ماسك هاي خانگي براي حل اين مشكلات استفاده كنيد.
همچنين ببينيد: نحوه استفاده از دستگاه صورت Aqua
انواع ماسك براي رفع خشكي و لايه برداري پوست:
ماسك خيار
يكي از ميوه هاي مفيد و كاربردي براي پوست انسان ميوه خيار است كه مي توان از آن در انواع ماسك ها استفاده كرد و يكي از مواد اصلي اين نوع ماسك ها به حساب مي آيد. ماسك خيار خشكي پوست را درمان مي كند و توانايي حفظ رطوبت در پوست صورت و تامين آب آن را دارد.
مواد لازم براي ساخت ماسك:
نصف خيار
ژل آلوئه ورا (دو قاشق غذاخوري)
طرز تهيه: براي تهيه اين ماسك بايد تمام مواد فوق را در يك كاسه مخلوط كرده و به صورت خمير درآوريد و مايع خمير به دست آمده را روي پوست آسيب ديده قرار دهيد و روي صورت خود بماليد تا 25 دقيقه بماند. ، و سپس صورت خود را بشوييد با آب معمولي بشوييد و سپس خشك كنيد
ماسك قهوه
حتما از خود مي پرسيد كه آيا قهوه براي سلامت پوست نيز مفيد است، پاسخ مثبت است، اين نوشيدني مي تواند براي تهيه ماسك براي سلامت پوست نيز مفيد باشد. قهوه پوست شما را نرم و صاف مي كند.
عناصر:
پودر قهوه (يك قاشق غذاخوري)
دو قاشق عسل
روغن زيتون (يك قاشق)
طرز تهيه ماسك قهوه
ابتدا مقداري پودر قهوه آماده مي كنيم و در ظرفي با عسل و روغن زيتون مخلوط مي كنيم تا خميري به دست آيد. حالا اين مايع چسبنده را روي پوست صورت بماليد و ماساژ دهيد.
اگر مي خواهيد با اين روش نتايج فوق العاده اي داشته باشيد، 20 تا 30 دقيقه صبر كنيد تا اين مايع روي پوست صورت شما بماند و در نهايت صورت خود را با آب سرد بشوييد.
ماسك موز و جوش شيرين با روغن بادام
ماسك هايي كه حاوي جوش شيرين هستند معمولاً بافت ملايمي دارند و با استفاده از روغن موز و بادام در آن ها مي توانند به شدت مرطوب كننده باشند. براي تهيه اين ماسك، نصف موز رسيده، يك قاشق چايخوري جوش شيرين شما به روغن بادام و روغن بادام شيرين نياز داريد.
همچنين ببينيد: چگونه رژ لب اصلي را از تقلبي تشخيص دهيم؟
نحوه پختن:
سپس همه مواد را در ظرفي بريزيد و با هم مخلوط كنيد تا خميري به دست آيد. حالا اين مخلوط را روي صورت و پوست خود بماليد. بگذاريد 15 دقيقه روي پوست بماند و در پايان كار، ناحيه مورد نظر را با آب سرد بشوييد.
ماسك روغن زيتون با آووكادو
آووكادو حاوي اسيدهاي چرب امگا است كه همراه با روغن زيتون به بستن شكاف بين سلول هاي پوست شما كمك مي كند و عسل و ماست موجود در اين ماسك مي تواند پوست شما را نرم و براق كند.
براي تهيه اين ماسك به يك آووكادو، دو قاشق ماست ساده، يك قاشق روغن زيتون، يك قاشق عسل نياز داريد و مي تواند يك ماسك فوق العاده براي روشن شدن پوست شما باشد.
طرز تهيه:
بايد همه مواد را در يك كاسه مخلوط كنيد و از آنها خمير درست كنيد. حالا اين مخلوط را روي صورت خود بماليد و بگذاريد 10 تا 15 دقيقه بماند. اكنون مي توانيد صورت خود را با آب معمولي بشوييد.
ماسك ماست هلو ماست
يكي از ماسك هاي مناسب براي پوست صورت استفاده از هلو با ماست، دارچين و شير بادام است كه مي تواند پوست را كاملا نرم كند.
براي تهيه اين ماسك به موادي مانند نصف فنجان شير بادام، نصف فنجان ماست ساده، يك عدد هلو و نصف قاشق چايخوري دارچين نياز داريد.
روش تهيه:
تمام مواد فوق را با هم مخلوط كنيد تا خميري به دست آيد، اين مخلوط را روي صورت خود قرار دهيد و به مدت 20 تا 25 دقيقه روي پوست خود قرار دهيد. سپس مي توانيد صورت خود را با آب معمولي بشوييد.
ماسك كدو حلوايي، دارچين، ماست و شكر قهوه اي
كدو تنبل يكي از مهم ترين منابع ويتامين براي پوست است كه به توليد سبوم در پوست شما كمك مي كند. دارچين، ماست و شكر قهوه اي نيز لايه بردارهايي هستند كه سلول هاي مرده پوست را از بين مي برند.
براي ساخت اين ماسك به چه موادي نياز داريم؟
همچنين بخوانيد : پاكسازي پوست VIP چيست؟ (معرفي پكيج كامل پاكسازي پوست)
نصف فنجان ماست پرچرب سفيد
پودر كدو تنبل (يك قاشق غذاخوري)
شكر قهوه اي (يك قاشق غذاخوري)
دارچين (نصف قاشق چايخوري)
چگونه انجامش بدهيم:
بايد همه مواد را در ظرفي با هم مخلوط كنيد و از آن ها خمير درست كنيد. تمام اين مايع را به مدت 12 تا 15 دقيقه روي پوست صورت خود قرار دهيد و سپس در پايان كار با آب معمولي بشوييد.
ماسكو دو وردا تئو
يكي از مواد غني از آنتي اكسيدان چاي سبز است كه به پوست آسيب ديده كمك مي كند و همچنين در حفظ تعادل چربي طبيعي پوست مفيد است.
براي اين كار به يك يا دو كيسه چاي سبز نياز داريد كه آن را با پنبه آغشته به چاي سبز روي صورت خود بماليد و بعد از 12 دقيقه آن را بشوييد، ماسك مي تواند به پوست كمك كند.
ماسك انبه
انبه يكي از ميوه هايي است كه سرشار از ويتامين ها و آنتي اكسيدان هايي است كه به ترميم سلول هاي پوست كمك مي كند. براي اين كار بايد پوره انبه را روي پوست خود بماليد و بعد از 10 دقيقه صورت خود را با آب گرم بشوييد و صاف كنيد. از رطوبت پوست خود لذت ببريد.
ماسك گوجه فرنگي و جو دوسر
در اين ماسك بايد گوجه فرنگي كه براي پوست هاي كدر و خشك بسيار مفيد است را با بلغور جو دوسر تهيه كنيد كه سلول هاي مرده را از بين مي برد. ابتدا بايد دو قاشق گوجه فرنگي را با 1 قاشق بلغور جو دوسر و يك ماست مخلوط كنيد تا حالت خميري پيدا كند و به مدت 15 دقيقه روي پوست بماليد و صورت خود را با آب گرم بشوييد. آب، مي توانيد پوست را با انگشتان خود ماساژ دهيد و آن را بكشيد.
نتيجه
افرادي كه پوست خشكي دارند و به طور كلي مشكل لايه برداري پوست صورت يا بدن دارند مي توانند با روش هاي ماسك خانگي اين مشكلات را به راحتي برطرف كنند.

چگونه يك ماسك خانگي براي از بين بردن جاي جوش درست كنيم؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.